Bezpieczniej na warmińsko-mazurskich obwodnicach

Zarządcy dróg, policjanci, inspektorzy transportu oraz przedstawiciele środowisk naukowych na przykładzie obwodnic Olecka i Mrągowa podsumowali dotychczasowe doświadczenia z budowy dróg o bezpiecznym przekroju 2+1. Realizacja dwóch inwestycji możliwa była dzięki dofinansowaniu z Programu Rozwój Polski Wschodniej.

Bezpieczny przekrój 2+1 oznacza, że kierowcy mają do dyspozycji na zmianę po dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Powoduje to sprawniejsze wyprzedzanie wolniej poruszających się pojazdów i ostrożniejszą jazdę, co prowadzi do wzrostu bezpieczeństwa na drogach. Z takiego rozwiązania skorzystano przy budowie obwodnic trzech miast województwa warmińsko-mazurskiego – Mrągowa, Olecka i Gołdapi.

Drogi obwodowe Mrągowa i Olecka powstały dzięki dofinansowaniu z PO RPW. Program wsparł również budowę obwodnicy Ełku. Łączna wartość trzech inwestycji wyniosła ponad 436 mln zł, z czego niemal 335 mln zł to środki pochodzące z Unii Europejskiej.

Budowa obwodnic przyczyniła się do wzrostu atrakcyjności ekonomicznej Warmii i Mazur. Usprawniła ruch tranzytowy w regionie oraz połączenia transportowe z resztą kraju. Inwestycje poprawiły także jakość życia mieszkańców dzięki ograniczeniu uciążliwego ruchu na wewnętrznych drogach miast.

Projekty „Zachodnia obwodnica Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59”, „Obwodnica Ełku (etap III i IV) w ciągu drogi krajowej nr 16 i nr 65” oraz „Obwodnica Olecka w ciągu drogi krajowej nr 65” otrzymały dofinansowanie w ramach Działania IV.1 PO RPW Infrastruktura drogowa, którego celem jest poprawa powiązań z krajowym i międzynarodowym układem transportowym.

Obwodnica Mrągowa została oddana do użytku w czerwcu 2011 r., Ełku rok później (w lipcu 2012 r.). Drogą obwodową Olecka kierowcy jeżdżą od lutego tego roku.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: