Budowa autostrady A2: Oferty na odcinek Lubelska - Konik złożone
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-04-07
Najniższą cenę, 200 mln zł, zaoferowała POLAQUA Sp. z o. o., natomiast najwyższą cenę, 298 mln zł, ma oferta złożona przez Konsorcjum MIRBUD S.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. Jak informuje GDDKIA, 11 wykonawców zaoferowało termin realizacji 29 miesięcy, 1 wykonawca – 30 miesięcy (w trakcie robót budowalnych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Wszyscy wykonawcy zaoferowali 10-letni okres gwarancji jakości.
Złożone oferty będą badane i oceniane pod kątem trzech kryteriów: cena, okres gwarancji, termin realizacji.
Podpisanie umowy planowane jest latem tego roku, przy założeniu, że nie będzie odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.
Do zadań wykonawcy będzie należało zoptymalizowanie zaproponowanych rozwiań technicznych, a następnie po pozyskaniu niezbędnych decyzji budowa 5,6 km odcinka autostrady A2 - dwóch jezdni po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12,5 m pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu oraz węzła Konik. W ramach zadania przewidziana jest też budowa kładki pieszo-rowerowej w rejonie DK2 (w. Konik) oraz ścieżki rowerowej i chodnika w ciągu obiektów poprzecznych, przejścia dla zwierząt oraz infrastruktury towarzyszącej.
Realizacja odcinka autostrady A2 z Warszawy do autostradowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego podzielona jest na dwa etapy:
- odcinek I od węzła Lubelska (bez węzła) do węzła Konik (z węzłem) o długości około 5,6 km
- odcinek II od węzła Konik (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego o długości około 9 km.
W ramach całej inwestycji powstanie 14,6 km autostrady A2 (2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą 12,5 m pod budowę w przyszłości 3 pasa ruchu), węzeł Konik z drogą krajową nr 2/92 i urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.