Budowa dwujezdniowej obwodnicy Oświęcimia w ręce Budimexu
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-05-18
Za zaprojektowanie i budowę obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44 (klasy GP) Budimex zażądał prawie 467,7 mln zł.
- Firma Budimex zaproponowała najkorzystniejszą cenę, skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące i przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Pozostali wykonawcom uczestniczący w postepowaniu przetargowym mogą, w ciągu 10 dni, składać odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeżeli nikt nie złoży odwołania, umowę z wykonawcą podpiszemy w czerwcu 2020 r. – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach inwestycji wykonawca musi zaprojektować i wykonać dwujezdniową drogę krajową klasy GP - obwodnicę Oświęcimia, która przebiegać będzie po nowym śladzie od S1 do istniejącej DK44. Zadaniem wykonawcy będzie również uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi. Wszystkie te czynności musi wykonać w ciągu 36 miesięcy od daty podpisania umowy. Szczególnego podejścia wykonawcy wymaga fragment drogi zlokalizowany w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau. Obwodnica Oświęcimia będzie miała 9,045 km długości, a w jej ciągu powstaną trzy mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce oraz wiadukt kolejowy.
Odcinek z Oświęcimia otwiera budowę drogi S1 Mysłowice – Bielsko-Biała
Dzięki obwodnicy Oświęcim zyska połączenie z drogą S1, a tym samym dostęp do sieci dróg ekspresowych i autostrad. Obwodnica to część większej inwestycji jaką jest budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku od Mysłowic (węzeł Kosztowy) do Bielska-Białej.
Droga ekspresowa S1 wraz z obwodnicą Oświęcimia. Mapa: GDDKIA