Budowa S7 do Warszawy. Zagrożony termin przejezdności S7 Lesznowola – Tarczyn
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-12-05
Termin przejezdności S7 Lesznowola - Tarczyn odpływa w czasie
Z trzech odcinków drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec w budowie pozostaje już tylko fragment od Lesznowoli do Tarczyna. Niestety to, środkowy i najjdłuższy (15 km) fragment trasy, bez którego kierowcy nadal nie mogą płynnie podróżować pomiędzy Warszawą a granicą z woj. małopolskim.
Umowny koniec budowy odcinka S7 Lesznowola – Tarczyn do marzec 2024 roku, ale droga miała być przejezdna w tym roku. Jeszcze do niedawna drogowcy zapewniali, że odcinek będzie przejezdny jesienią br., czyli do II połowy grudnia. Dzisiaj wiadomo, ze termin ten jest nierealny – zaawansowanie prac nie wskazuje na to, że za kilka dni droga nie będzie jeszcze gotowa. Co gorsza, trudno uwierzyć, żeby marzenia kierowców ziściły się w tym roku. Według ostatnich raportów, zaawansowanie prac jest bliskie 65 procent. Co prawda nawierzchnia ułożona jest już na całej trasie głównej, wykonywane jest oznakowanie poziome, ale na węzłach nadal trwają prace bitumiczne. Obecnie warszawski oddział GDDKIA zaznacza, że puszczenie ruchu po S7 będzie zależało od warunków atmosferycznych i czasu jaki zajmą procedury odbiorowe. Według nas nie ma szans aby doszło do zapowiadanego oddania brakującego odcinka S7.
Kiedy cała S7 na południe od Warszawy? Tak wygląda budowa S7 Lesznowola – Tarczyn
Droga ekspresowa S7 Warszawa - Tarczyn, prace na odc. z Lesznowoli. Zdjęcia: GDDKIA
Na tym nie koniec opóźnień na S7 Lesznowola – Tarczyn. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpatruje wniosek wykonawcy, który domaga się wydłużenia czasu na budowę lub dodatkowych środków finansowych. Zgodnie z umową zakończenie wszystkich prac na S7 ma nastąpić do marca 2024 r.
Po zapewnieniu przejezdności prace przy S7 Lesznowola - Tarczyn prace będą trwały co najmniej do marca 2023 r. Zdjęcia: GDDKIA
Przypominamy, że na z początkiem września otwarto ważny, blisko 7-kilometrowy odcinek warszawskiej wylotówki - S7 od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola.
Droga ekspresowa S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola została udostępniona kierowcom we wrzesniu 2022 r. Zdjęcia: GDDKIA
Kiedy droga S7 Warszawa - Kraków?
Do domknięcia ekspresowego połączenia pomiędzy Warszawą i Krakowem brakuje jeszcze dużej części 55 km trasy Kraków – granica z woj. świętokrzyskim. Jej budowa została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
- Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km
- Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km
- Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km
- Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km realizowanej drogi ekspresowej S7 z Krakowa do granicy z woj. świętokrzyskim.
Ostatni odcinek S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem przechodzi do budowy
Jak do tej pory, zakończyła się budowa ponad 13-kilometrowego odcinka S7 Szczepanowice – Widoma (październik 2021 r.). Zaawansowane prace są na budowie odcinka S7 Moczydło – Miechów, którego otwarcie przewidywane jest w przyszłym roku. Najdłużej potrwa budowa odcinka S7 Widoma – Kraków i Miechów – Szczepanowice.
Droga ekspresowa S7 Szczepanowice - Widoma oddana do ruchu w październiku 2021 r. Zdjęcia: GDDKIA