Kiedy cała S7 na południe od Warszawy? Aktualności z budowy S7 Lesznowola – Tarczyn
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-09-02
W budowie S7 Lesznowola - Tarczyn
Na odcinku środkowym Lesznowola – Tarczyn, trasy ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, GDDKiA była zmuszona do odstąpienia od umowy z poprzednim wykonawcą. Firma IDS-BUD nie była w stanie zrealizować tego zadania. W czerwcu 2021 r. podpisana została umowa z nowym wykonawcą (PUT Intercor), który obecnie realizuje budowę tego odcinka S7. Tak więc budowa tego fragmentu, podobnie jak oddanego odcinka Warszawa – Lesznowola już na samym początku miała poślizg.
Obecnie pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, na trasie głównej układane są kolejne warstwy konstrukcji drogi oraz nawierzchnia bitumiczna. Na drogach lokalnych i serwisowych wykonawca prowadzi roboty ziemne.
Półmetek na budowie drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem
Budowa drogi ekspresowej S7 Lesznowola - Tarczyn potrwa do 2024 r. Zdjęcia: GDDKIA
W zakresie obiektów mostowych wykonywana jest ich konstrukcja (m.in. płyta pomostowa, fundamentowa, skrzydła) kapy chodnikowe, wykonywane są pale niezbędne do budowy ekranów akustycznych. Ponadto realizowana jest kanalizacja deszczowa, melioracja, zbiorniki retencyjne. W toku jest przebudowa i budowa urządzeń podziemnych.
Budowa ostatniego fragmentu trasy S7 na południe od Warszawy, sierpień 2022 r. Zdjęcia: GDDKIA
Drogowcy cały czas podtrzymują, że zapewnienie przejezdności ciągu głównego trasy S7 przewidziane jest jesienią br., natomiast zakończenie wszystkich prac w I kwartale 2024 r. Dodatkowo do końca III kwartału 2024 r. wykonawca wyremontuje 17 kilometrów obecnego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa.
Trzeba jednak pamiętać, że w procedowaniu są roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. - Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót – zaznaczają przedstawiciele warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowe kilometry S7 na trasie Warszawa – Kraków - S7 Warszawa - Lesznowola pod ruchem
Przypominamy, że od końcówki sierpnia kierowcy mogą korzystać z udostepnionego fragmentu S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola. Odcinek od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola to niespełna 7 km dwujezdniowej trasy z trzema pasami ruchu. Obecnie umożliwia on jedynie dojazd do okolicznych miejscowości, swoją podstawową funkcjonalność tzw. przepustowości tranzytowej osiągnie po udostępnieniu wspomnianego wcześniej odcinka, Lesznowola - Tarczyn Północ i połączy się z istniejącą już S7 w kierunku Krakowa.
Czasowa organizacja ruchu, ograniczenia tonażowe na S7 - węzeł Lesznowola
Z węzła Lesznowola w kierunku Nadarzyna kierowcy wjeżdżają na drogę serwisową po zachodniej stronie S7, do ulicy Słonecznej. Z kolei ruch w kierunku Piaseczna prowadzi przez węzeł Lesznowola, do wybudowanego ronda w ciągu ul. Postępu oraz dalej ulicą Postępu do ulicy Słonecznej. Jednocześnie wjazd na drogę ekspresową z lokalnej sieci dróg odbywa się wyłącznie ulicą Postępu.
Taka organizacja ruchu spowodowała też ograniczenia dla pojazdów powyżej 3,5 t. Mogą one korzystać tylko z odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Lotnisko i Zamienie.
Organizacja ruchu na węźle Lesznowola po oddaniu S7 Warszawa - Lesznowola i przy kontynuacji budowy Lesznowola - Tarczyn. Mapa: GDDKIA
Dwa z trzech odcinków S7 Warszawa - Grójec oddane do użytku
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:
- S7 od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km - oddany
- S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km - w budowie
- S7 od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km - oddany
Mapa drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy - stan realizacji
Trasa ekspresowa S7 rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i kończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola i Tarczyn Południe. Trzy kolejne, Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie budowy.
Budowa S7 z Warszawy do Grójca jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Nowa droga ekspresowa S7 w Warszawie - oddano odc. Warszawa Lotnisko - Lesznowola. Zdjęcia: GDDKIA