1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Ostatni odcinek S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem przechodzi do budowy

Ostatni odcinek S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem przechodzi do budowy

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-09-17
Ostatni odcinek S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem przechodzi do budowy
Budowa drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa trwa od kilku lat. Odc. są na różnym stopniu zaawansowania. Zdjęcia: GDDKIA
Jest Zgoda na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla ostatniego odcinka drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa. Zaledwie 5 km odcinek Miechów - Szczepanowice jest też ostatnim pomiędzy Warszawą i Krakowem, który czeka na rozpoczęcie prac. W najbliższych dniach wykonawca rozpocznie prace w terenie. Kiedy koniec budowy trasy S7?

Wojewoda Małopolski wydał najważniejszy dokument umożliwiający budowę drogi ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice, czyli decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W najbliższym czasie plac budowy zostanie przekazany wykonawcy.

Rusza budowa kolejnej warszawskiej wylotówki

W ramach odcinka Szczepanowice - Miechów wybudowany zostanie ciąg główny drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,3 km. Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, a jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt. Przebudowane będą istniejące drogi kolidujące z drogą ekspresową, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. Do wykonania są także urządzenia ochrony środowiska, w tym zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym na przejścia dla zwierząt, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej. Przebudowane zostaną urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej. Powstanie oświetlenie oraz zasilająca sieć energetyczna i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.

Koszt prac wyniesie ponad 162,4 mln zł. Środki finansowe pochodzą z Krajowego Funduszu Drogowego. Zgodnie z umową zakończenie prac na tym odcinku powinno nastąpić w sierpniu 2024 r.

S7 z Warszawy nad morze. S7 Napierki – Płońsk w całości dwujezdniowa

Odcinek jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7 Kraków – granica z woj. świętokrzyskim, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:

  • Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km
  • Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km
  • Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km realizowanej drogi ekspresowej S7 z Krakowa do granicy z woj. świętokrzyskim.


Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - granica woj. świętokrzyskiego. ZRID na S7 Szczepanowice - MiechówMapa drogi ekspresowej S7 Kraków - granica woj. świętokrzyskiego. ZRID na S7 Szczepanowice - Miechów. Mapa: GDDKIA

Od północy odcinek S7 Miechów - Szczepanowice połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło - Miechów, natomiast od południa z węzłem Szczepanowice, wybudowanym już w ramach odcinka S7 Szczepanowice - Widoma.

Tunel na Zakopiance dopiero na koniec 2022 roku?

Przypominamy, że w październiku 2021 r. zakończyła się budowa ponad 13-kilometrowego odcinka S7 Szczepanowice - Widoma. Mocno za półmetkiem są prace prowadzone są na budowie odcinka S7 Moczydło - Miechów. Aktualnie zaawansowanie prac na tym odcinku wynosi 66 proc. Zakończenie budowy przewidywane jest w przyszłym roku.

Najdłużej potrwa budowa odcinka S7 Widoma - Kraków. Aktualne zaawansowanie prac wynosi tu ponad 14 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest na IV kwartał 2024 r. co będzie równoznaczne z zakończeniem budowy całej ekspresówki pomiędzy Krakowem i Warszawą.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Miechów