Coraz bliżej budowy drogi S3 na Dolnym Śląsku
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-11-20
Trwają przetargi na budowę ponad 81 km drogi ekspresowej S3 na trasie Nowa Sól - Legnica. Budową dwóch odcinków Kaźmierzów - Lubin Północ i Lubin Północ - Lubin Południe zainteresowanych jest 5 i 6 wykonawców. Jeszcze w listopadzie poznamy oferty na ostatni odcinek prowadzący do Legnicy.
Przypomnijmy, zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól – Legnica (autostrada A4) na terenie województwa lubuskiego i dolnośląskiego przewiduje realizacje pięciu zadań:
Zadanie I od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła), o długości ok. 16,4
Zadanie II od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów (bez węzła), o długości ok. 16,9
Zadanie III od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ, o długości ok. 14,4 km
Zadanie IV od węzła Lubin Północ (bez węzła) do węzła Lubin Południe, o długości ok. 11,3 km
Zadanie V od węzła Lubin Południe (bez węzła) do węzła Legnica II (A-4), o długości około 22,6 km
Budowa 81 km odcinka Nowa Sól – Legnica (A4) przewiduje powstanie miedzy innymi 98 szt. obiektów inżynierskich w tym m.in. mosty, estakady, wiadukty, przejścia dla zwierząt.
W ostatnim czasie drogowcy otworzyli oferty na odcinki:
S3 Kazimierzów - Lubin Północ
Pięć firm wykonawczych złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S3 na odcinku o długości 14,4 km od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. Najtańszą ofertę ok. 561 mln zł złożyło konsorcjum firm Salini/Todini/Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Tribex. Najdroższa oferta wpłynęła od firmy Astaldi o wartości ponad ok. 715,4 mln zł.
Zamówienie obejmuje m.in.budowę drogi ekspresowej o długości ok. 14,4 km: w tym ok. 8,4 km o przekroju 2x2 pasy ruchu i 3 węzłów drogowych: „Kaźmierzów”, „Polkowice” i „Lubin Północ”.
S3 Lubin Północ - Lubin Południe
Sześć firm jest zainteresowanych zaprojektowaniem i wybudowaniem S3 na odcinku o długości 11.3 km od węzła Lubin Północ (bez węzła) do węzła Lubin Południe. Najtańszą ofertę w wysokości ok. 261 mln zł złożyła firma Mota Engil Central Europe, najdroższą, o wartości ponad ok. 432 mln zł firma Astaldi. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji, jakości robót.
Budowa IV odcinka S3 zakłada m.in budowę drogi ekspresowej o długości ok.11,3 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu i budowę 2 węzłów drogowych: „Lubin Zachód” i „Lubin Południe”.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót. Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Zadanie I od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła), o długości ok. 16,4
Zadanie II od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów (bez węzła), o długości ok. 16,9
Zadanie III od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ, o długości ok. 14,4 km
Zadanie IV od węzła Lubin Północ (bez węzła) do węzła Lubin Południe, o długości ok. 11,3 km
Zadanie V od węzła Lubin Południe (bez węzła) do węzła Legnica II (A-4), o długości około 22,6 km
Budowa 81 km odcinka Nowa Sól – Legnica (A4) przewiduje powstanie miedzy innymi 98 szt. obiektów inżynierskich w tym m.in. mosty, estakady, wiadukty, przejścia dla zwierząt.
W ostatnim czasie drogowcy otworzyli oferty na odcinki:
S3 Kazimierzów - Lubin Północ
Pięć firm wykonawczych złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S3 na odcinku o długości 14,4 km od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. Najtańszą ofertę ok. 561 mln zł złożyło konsorcjum firm Salini/Todini/Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Tribex. Najdroższa oferta wpłynęła od firmy Astaldi o wartości ponad ok. 715,4 mln zł.
Zamówienie obejmuje m.in.budowę drogi ekspresowej o długości ok. 14,4 km: w tym ok. 8,4 km o przekroju 2x2 pasy ruchu i 3 węzłów drogowych: „Kaźmierzów”, „Polkowice” i „Lubin Północ”.
S3 Lubin Północ - Lubin Południe
Sześć firm jest zainteresowanych zaprojektowaniem i wybudowaniem S3 na odcinku o długości 11.3 km od węzła Lubin Północ (bez węzła) do węzła Lubin Południe. Najtańszą ofertę w wysokości ok. 261 mln zł złożyła firma Mota Engil Central Europe, najdroższą, o wartości ponad ok. 432 mln zł firma Astaldi. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji, jakości robót.
Budowa IV odcinka S3 zakłada m.in budowę drogi ekspresowej o długości ok.11,3 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu i budowę 2 węzłów drogowych: „Lubin Zachód” i „Lubin Południe”.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót. Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).