1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Coraz bliżej projektowania i budowy odcinków S7 na północ od Krakowa

Coraz bliżej projektowania i budowy odcinków S7 na północ od Krakowa

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2017-10-23
Coraz bliżej projektowania i budowy odcinków S7 na północ od Krakowa
Budowa nowych odcinków drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa coraz bliżej. Poznaliśmy oferty na projekt i budowę odcinków na trasie Kraków - Widoma - Szczepanowice. Zdjęcia: GDDKIA
Otwarto oferty w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 granica woj. świętokrzyskiego – Kraków dla odcinków : II węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma i III węzeł Widoma – Kraków. Wpłynęło na te dwa odcinki 16 ofert.

Odcinek II węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma chce zaprojektować i wybudować 5 firm. Najniższą cenę zaproponowała firma Mota- Engil Central Europe S.A. ponad 508 mln 135 tys. zł, najwyższą Berger Bau prawie 723 mln 379 tys. zł. Wszystkie firmy zaproponowały termin realizacji 34 miesiące, z gwarancją jakości na 10 lat.

Na projekt i budowę odcinka III węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) złożyło oferty 11 firm, wszystkie zaproponowały 10 lat gwarancji i realizację zamówienia w 34 miesiące. Najniższą cenę ponad 1 mld 22 mln 462 tys. zł wystawiła włoska firma Impresa Pizzarotti & C. S.p.A., najwyższą ponad 1 mld 483 mln 789 tys. zł konsorcjum firm Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S. z Turcji i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „ Mosty-Łódź” S.A. Zanim zostaną wybrani wykonawcy wszystkie oferty zostaną przeanalizowane.

Przypomnijmy, 55,6 kilometrowy odcinek S7 został podzielony na trzy części realizacyjne:

  • I odcinek realizacyjny granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km.

  • II odcinek realizacyjny węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km.

  • III odcinek węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), długości ok. 18,3 km.

W ramach inwestycji powstanie nowa droga dwujezdniowa z pasem dzielącym ziemnym oraz pasami awaryjnymi, węzły drogowe łączące S7 z istniejącym układem komunikacyjnym i obiekty inżynierskie.

Projektowana droga ekspresowa stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.

Dla odcinka I S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic ( bez węzła Szczepanowice), podzielonego dodatkowo na dwie części inwestycyjne, 29 września 2017 r. została podpisana umowa z wykonawcą:

  • dla części I granica województwa – węzeł Miechów : projekt budowlany i uzyskanie decyzji ZRID do 28.08.2018 r.

  • dla części II tzw. „Poradowskiej” : uzyskanie decyzji środowiskowej i opracowanie koncepcji programowej do 28.08.2018.

- Mieszkańcy Poradowa zaskarżyli decyzję środowiskową do WSA. W konsekwencji fragment tego odcinka tzw. „Poradowski „ ( ponad 5 km ) został wyłączony z zakresu decyzji środowiskowej reformatoryjnej i dla niego trzeba uzyskać nową decyzję – wyjaśniają przedstawiciele krakowskiego oddziału GDDKIA.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Kraków