DK12: Most w Sulejowie otwarty
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-10-04
Prace, jakie są jeszcze prowadzone, dotyczą obróbki technologicznej odwodnieniowych wpustów mostowych, robót wykończeniowych nawierzchni kap chodnikowych, a także wykończenia powłok antykorozyjnych konstrukcji mostu - wymienia Robert Kołata ze Skanska.
Po zakończeniu tych robót Skanska przejdzie do prac związanych z demobilizacją zaplecza i roboczych podestów podwieszonych pod konstrukcją mostu. Działania te nie będą powodować utrudnień w ruchu. Całość prac firma zakończy zgodnie z terminem zawartym w umowie, czyli do 30 listopada br.
Inwestycja obejmowała wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej na moście oraz na dojazdach do obiektu (łącznie 120 metrów), poszerzenie chodników, wymianę barier ochronnych i balustrad, krawężników, wpustów ulicznych, dylatacji oraz izolacji. Ponadto, umowa zawierała wzmocnienie stalowej konstrukcji mostu, oczyszczenie i zabezpieczenie przed korozją. Kontrakt o wartości 2,3 mln zł netto Skanska realizuje na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi.
Ponad stumetrowy most w Sulejowie znajduje się w ścisłym centrum miasta, a dodatkowo łączą się tutaj drogi krajowe nr 12 i 74. Obecnie w ciągu doby przez most przejeżdża około 17,5 tysięcy pojazdów, z czego znaczna część to samochody ciężarowe - trasa łączy ze sobą granice zachodnią (Łęknica) i wschodnią (Dorohusk).
Sulejowski most został wybudowany przed II wojną światową. W wyniku działań zbrojnych doznał poważnych uszkodzeń, odbudowany został w 1948 roku. Ostatni remont przeprowadzony był 20 lat temu. Z uwagi na jego wiek, stan techniczny i bezpieczeństwo wymagał natychmiastowej naprawy.
Po remoncie nie tylko zostanie wzmocniona konstrukcja obiektu, ale i poprawi się bezpieczeństwo pieszych, ponieważ chodniki, poszerzone o 30 cm z każdej strony, zostaną odseparowane od jezdni barierami ochronnymi.