DK91: Nowy most w Toruniu otwarty!
- conadrogach.pl
- 2013-12-10
Most przez Wisłę w Toruniu w ciągu drogi krajowej nr 91, fot. UM Toruń
Nowy most drogowy gen. Elżbiety Zawackiej w Toruniu został oficjalnie otwarty. 9 grudnia 2013 r. około godziny 14.00 przejechały po nim pierwsze samochody.
- Na ten dzień czekaliśmy wiele lat. Żadne miasto w Polsce nie może pochwalić się tak nowoczesną przeprawą rzeczną. I chyba w żadnym innym mieście nie ulokowano w jednej inwestycji tak wielu marzeń, oczekiwań i emocji. Ten most jest ważny z wielu względów: zmienia i na nowo organizuje ruch drogowy niemal w całym Toruniu, otwiera drogę do rozwoju inwestycyjnego lewobrzeżnej części miasta i będzie wielkim udogodnieniem dla kierowców – mówił prezydent Torunia Michał Zaleski.
Budowa mostu drogowego przez Wisłę wraz z drogami dojazdowymi to kluczowa inwestycja, zrealizowana w Toruniu. Całkowity koszt inwestycji to ponad 753 miliony złotych. Konstrukcja nowej przeprawy przez Wisłę nawiązuje do architektury istniejących mostów drogowego i kolejowego. Jest to most podwieszany o konstrukcji stalowej o długości 540 metrów. Zbudowany z dwóch przęseł łukowych, każde o długości 270 metrów. Oparty na jednej podporze w nurcie rzeki. Dzięki użyciu nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych obiekt mostu oraz towarzysząca mu infrastruktura w minimalnym stopniu ingeruje w środowisko naturalne, ponadto gwarantuje zachowanie żeglowności na rzece Wiśle.
Nowy most wraz z drogami dojazdowymi poprawi płynność, przejezdność i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Uchroni miasto przed paraliżem komunikacyjnym i wpłynie pozytywnie na komfort jazdy kierowców. Przeprawa połączy drogę krajową nr 91 z drogą nr 15 i nr 80.
Budowa mostu drogowego przez Wisłę wraz z drogami dojazdowymi to kluczowa inwestycja, zrealizowana w Toruniu. Całkowity koszt inwestycji to ponad 753 miliony złotych. Konstrukcja nowej przeprawy przez Wisłę nawiązuje do architektury istniejących mostów drogowego i kolejowego. Jest to most podwieszany o konstrukcji stalowej o długości 540 metrów. Zbudowany z dwóch przęseł łukowych, każde o długości 270 metrów. Oparty na jednej podporze w nurcie rzeki. Dzięki użyciu nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych obiekt mostu oraz towarzysząca mu infrastruktura w minimalnym stopniu ingeruje w środowisko naturalne, ponadto gwarantuje zachowanie żeglowności na rzece Wiśle.
Nowy most wraz z drogami dojazdowymi poprawi płynność, przejezdność i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Uchroni miasto przed paraliżem komunikacyjnym i wpłynie pozytywnie na komfort jazdy kierowców. Przeprawa połączy drogę krajową nr 91 z drogą nr 15 i nr 80.