Duże zainteresowanie projektowaniem S17 Piaski – Hrebenne. Umowy w kwietniu
Budowa drogi ekspresowej S17 pomiędzy Warszawą a Lublinem jest bardzo zaawansowana. Zdjęcia: GDDKIA

10 firm jest zainteresowanych opracowaniem dokumentacji dla drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne (granica z Ukrainą). Połowa z nich złożyła oferty na wszystkie trzy części trasy liczącej około 120 km. Komisja przetargowa rozpoczęła sprawdzanie ofert. Umowy z wykonawcami mają być podpisane w kwietniu br.

Inwestycję, jaką jest realizacja drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne podzielono na trzy części.

Pierwsza dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 44 km: węzeł Piaski Wschód – węzeł Łopiennik (ok. 15,9 km), węzeł Krasnystaw Północ – węzeł Izbica (ok. 17,8 km) oraz węzeł Izbica – węzeł Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km). Wpłynęło dziewięć ofert o wartości od ok. 7 do ok. 12,2 mln zł (wartość kosztorysowa 10,7 mln zł) .

Druga część obejmuje cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): pomiędzy węzłami Zamość Wschód –Zamość Południe (ok. 12,2 km), węzeł Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obwodnicy ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km). Wpłynęło osiem ofert o wartości od ok. 8,2 do ok. 13,9 mln zł (wartość kosztorysowa ok. 12,3 mln zł).

Dla obu części wykonawcy będą opracowywać koncepcję programową czyli dokumentację pokazującą bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego.

 Mapa z przebiegiem drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne

Mapa z przebiegiem drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne. Mapa: GDDKIA

Dla trzeciej części przetargu zadaniem wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej. Dotyczy to odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km). Wpłynęło siedem ofert o wartości od ok. 4,3 do ok. 12,9 mln zł (wartość kosztorysowa 5 mln zł). W przypadku tych dwóch odcinków wykonawca dokumentacji przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy przedstawiając je społeczeństwu. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej na jeden z wariantów przeprowadzi jeszcze badania geologiczne terenu oraz wykona elementy koncepcji programowej.

Droga ekspresowa S17 docelowo będzie liczyła około 310 km. Biegnący przez Polskę odcinek jest częścią międzynarodowej trasy europejskiej E372 prowadzącej w kierunku Lwowa. W realizacji jest cały, brakujący fragment S17, który połączy Warszawę z Lublinem. Na kolejne odcinki z Piask do przejścia granicznego w Hrebenne będziemy musieli poczekać zdecydowanie dłużej. Najwcześniej powstanie obwodnica Tomaszowa Lubelskiego.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

xyz
2019-01-23 17:27
cieszą kolejne przetargi oby do przodu
koszar
2019-01-23 14:43
Czy biorąc pod uwagę, że s17 warszawa - lublin ma być w większości betonowa, odcinek piaski - hrebenne tez będzie tak wykonana? Wydaje mi się, że to by było optymalne rozwiązanie wiedząc, jaki typ ruchu odbywa się na tej trasie - kluczowym przejściu z Ukrainą. Coś jak np. via baltica, oddane już betonowe odcinki zbierają bardzo dobre opinie. Trwała i bezpieczniejsza droga.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: