Powstanie nowy most na Bugu w ramach budowy S19 Malewice - Chlebczyn
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-12-06
Rozkręca się budowa drogi ekspresowej S19 na Podlasiu. Jej południowe odcinki będą częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia. Najdłuższym obecnie budowanym fragmentem jest liczący 25 km odc. Malewice – Chlebczyn z nowym mostem przez Bug.
Długość obiektu, który przekroczy dolinę Bugu to blisko 660 metrów. Będzie się on składał z dwóch estakad oraz mostu. W ostatnim czasie trwały prace m.in. przy budowie filarów podpór i poprzecznic ustroju nośnego, montażu szalunków, a także wykonaniu przyczółka jednej z podpór.
Droga S19 to najdłuższy plac budowy w woj. podlaskim
Ostatnio GDDKIA udostępniła najnowsze zdjecia z budowy trasy:
Budowa drogi ekspresowej S19 z nowym mostem na Bugu, grudzień 2024 r. Zdjęcia: GDDKIA
W ciągu odcinka S19 Malewice - Chlebczyn powstaną dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, mającą po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Nowa ekspresówka ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy.
Zdjęcia: GDDKIA
Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim będzie miała około 177 km. W tej chwili w budowie jest siedem odcinków drogi ekspresowej o łącznej długości ponad 91 km oraz 5 km dwujezdniowej drogi krajowej nr 19 klasy GP w rejonie przejścia granicznego w Kuźnicy. Obecnie najdłuższy drogowy plac budowy w województwie podlaskim to 71 kilometrów powstającej S19-ki na południe od Białegostoku. Ponadto trzy odcinki S19 są jeszcze na etapie projektowania (łączna długość prawie 46 km), a trzy fragmenty (około 40 km „eski”) czekają na rozstrzygnięcie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.