Ekspresowa S7 Warszawa-Grójec w 2019 roku
- conadrogach.pl
- info. pras
- 2014-10-16
Budowa długo oczekiwanego odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa-Grójec ma zakończyć się w pierwszym kwartale 2019 roku. Tak deklaruje strona rządowa w ogłoszonym na początku października Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu. Na taką wiadomość czekali członkowie inicjatywy Tak dla S7, samorządy oraz mieszkańcy Południa Aglomeracji Warszawskiej.
Odcinek drogi ekspresowej S7 Warszawa-Grójec już od wielu lat był obiecywany przez władze. W grudniu 2011 roku ówczesny Minister Transportu Sławomir Nowak oświadczył na łamach Gazety Wyborczej, że będzie szukał funduszy na budowę dróg wylotowych z Warszawy, w tym na wspomnianą część S7.
Czerwiec 2012 roku przyniósł przetarg na koncepcję programową fragmentu między Warszawą a Grójcem, który w grudniu tego samego roku został rozstrzygnięty na korzyść firmy Jacobs Polska Sp. z o.o. Jednak we wrześniu 2013 r. strona rządowa nadała priorytet Południowej Obwodnicy Warszawy - czyli drodze ekspresowej S2, przesuwając na nią fundusze z innych inwestycji, w tym trasy S7.
Kilka miesięcy po konsultacjach społecznych w lutym 2014, dotyczących koncepcji programowej drogi, GDDKiA zawarła dodatkową umowę z Jacobs Polska Sp. z o.o na opracowanie dodatkowych materiałów, pozwalających na realizację inwestycji etapami.
W ogłoszonym pod koniec września Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) na liście priorytetów znalazł się odcinek S7 z Warszawy do Grójca. Przetarg na jego realizację wyznaczony został na pierwszy kwartał 2015 roku, a planowane zakończenie robót przewidziano na początku 2019 roku.
- Po prawie trzech latach działania inicjatywy Tak dla S7, zebraniu blisko 7 tysięcy podpisów pod petycją w sprawie przyśpieszenia budowy odcinka S7 Warszawa-Grójec i wielu naszych działaniach zmierzających to tego, aby długo obiecana S7 powstała, mamy powód do radości – podsumowuje Anna Kruszewska z inicjatywy Tak dla S7.
W działania zmierzające do przyśpieszenia budowy fragmentu S7 „Puławskiej bis” zaangażowane były samorządy gmin z południowej części aglomeracji warszawskiej, lokalne media, przedsiębiorcy oraz wiele osób prywatnych. Pisemna deklaracja jej powstania z wyznaczonymi konkretnymi datami, wzbudza więc entuzjazm i daje nadzieję, nie tylko lokalnym społecznościom. Na początku października 2014 roku Sejmik Województwa Mazowieckiego zaapelował do Ministerstwa Infrastruktury i Regionu o wpisanie do Programu Budowy Dróg Krajowych budowy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do węzła Zamienie. Jest to pierwszy fragment całej trasy S7, który w ogromnym stopniu odciąży kierowców, stojących godzinami w korkach na ulicy Puławskiej. Z punktu widzenia dynamicznie rozwijających się południowych przedmieść aglomeracji warszawskiej, ten fragment nie tylko zapewni szybkie połączenie drogowe ze stolicą. Wpłynie on także znacząco na rozwój infrastruktury w tej części aglomeracji, a co za tym idzie na powstanie nowych inwestycji i miejsc pracy. Znalezienie się odcinka S7 Warszawa-Grójec w Dokumencie Implementacyjnym nie przekreśla naszych działań. Wciąż będziemy monitorować sytuację trasy. Działania Tak dla S7 zakończymy, gdy droga zostanie oddana do użytku – dodaje Anna Kruszewska.
W najbliższym czasie członkowie inicjatywy Tak dla S7 planują złożyć w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju zebrane do tej pory podpisy pod petycją w sprawie przyśpieszenia budowy drogi ekspresowej S7, aby pokazać jaką wagę ma trasa dla mieszkańców gmin położonych na południe od Warszawy, którzy na co dzień zmuszeni są zmagać się z korkami na ulicy Puławskiej.
Czerwiec 2012 roku przyniósł przetarg na koncepcję programową fragmentu między Warszawą a Grójcem, który w grudniu tego samego roku został rozstrzygnięty na korzyść firmy Jacobs Polska Sp. z o.o. Jednak we wrześniu 2013 r. strona rządowa nadała priorytet Południowej Obwodnicy Warszawy - czyli drodze ekspresowej S2, przesuwając na nią fundusze z innych inwestycji, w tym trasy S7.
Kilka miesięcy po konsultacjach społecznych w lutym 2014, dotyczących koncepcji programowej drogi, GDDKiA zawarła dodatkową umowę z Jacobs Polska Sp. z o.o na opracowanie dodatkowych materiałów, pozwalających na realizację inwestycji etapami.
W ogłoszonym pod koniec września Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) na liście priorytetów znalazł się odcinek S7 z Warszawy do Grójca. Przetarg na jego realizację wyznaczony został na pierwszy kwartał 2015 roku, a planowane zakończenie robót przewidziano na początku 2019 roku.
- Po prawie trzech latach działania inicjatywy Tak dla S7, zebraniu blisko 7 tysięcy podpisów pod petycją w sprawie przyśpieszenia budowy odcinka S7 Warszawa-Grójec i wielu naszych działaniach zmierzających to tego, aby długo obiecana S7 powstała, mamy powód do radości – podsumowuje Anna Kruszewska z inicjatywy Tak dla S7.
W działania zmierzające do przyśpieszenia budowy fragmentu S7 „Puławskiej bis” zaangażowane były samorządy gmin z południowej części aglomeracji warszawskiej, lokalne media, przedsiębiorcy oraz wiele osób prywatnych. Pisemna deklaracja jej powstania z wyznaczonymi konkretnymi datami, wzbudza więc entuzjazm i daje nadzieję, nie tylko lokalnym społecznościom. Na początku października 2014 roku Sejmik Województwa Mazowieckiego zaapelował do Ministerstwa Infrastruktury i Regionu o wpisanie do Programu Budowy Dróg Krajowych budowy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do węzła Zamienie. Jest to pierwszy fragment całej trasy S7, który w ogromnym stopniu odciąży kierowców, stojących godzinami w korkach na ulicy Puławskiej. Z punktu widzenia dynamicznie rozwijających się południowych przedmieść aglomeracji warszawskiej, ten fragment nie tylko zapewni szybkie połączenie drogowe ze stolicą. Wpłynie on także znacząco na rozwój infrastruktury w tej części aglomeracji, a co za tym idzie na powstanie nowych inwestycji i miejsc pracy. Znalezienie się odcinka S7 Warszawa-Grójec w Dokumencie Implementacyjnym nie przekreśla naszych działań. Wciąż będziemy monitorować sytuację trasy. Działania Tak dla S7 zakończymy, gdy droga zostanie oddana do użytku – dodaje Anna Kruszewska.
W najbliższym czasie członkowie inicjatywy Tak dla S7 planują złożyć w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju zebrane do tej pory podpisy pod petycją w sprawie przyśpieszenia budowy drogi ekspresowej S7, aby pokazać jaką wagę ma trasa dla mieszkańców gmin położonych na południe od Warszawy, którzy na co dzień zmuszeni są zmagać się z korkami na ulicy Puławskiej.