Firmy mogą składać oferty na budowę DK47 Rdzawka - Nowy Targ
- conadrogach.pl
- MIB
- 2017-11-08
W ramach zadania ma powstać nowa dwujezdniowa droga klasy GP o długości 16,1 km, cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady). W ramach zadania zaplanowano także budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowę infrastruktury technicznej.
Mapa przebiegu Zakopianki (DK47) na odcinku Rdzawka – Nowy Targ
Drogowcy chcą aby prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie zostały wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.
- Budowa nowej, dwujezdniowej drogi do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju. To inwestycja, na którą mieszkańcy regionu i turyści udający się na wypoczynek w polskie góry czekali od lat - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Budowa S7: Drążenie tunelu na Zakopiance zgodnie z planem
Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku DK 47 średni ruch dobowy wynosi od 14 do 18 tys. pojazdów/dobę. W czasie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, co powoduje wyczerpanie przepustowości przekroju jednojezdniowego drogi. Ponadto budowa Zakopianki czyli drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki Zdroju oraz drogi dwujezdniowej nr 47 do Chabówki, gdzie połączy się z istniejącą drogą dwujezdniową do Rdzawki, uzasadniają kontynuację budowy odcinka dwujezdniowego do Nowego Targu. W mieście tym krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu.
Zniknie wąskie gardło na Zakopiance. Budowa węzła w Poroninie ruszyła!