GDDKiA: Dobry stan nawierzchni S6 Obwodnicy Trójmiasta
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-03-19
Przeszło 95,8 proc. nawierzchni drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta jest w stanie dobry i zadowalającym - wynika z badań wykonanych na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na najbardziej obciążonej ruchem drodze krajowej w województwie pomorskim - S6 Obwodnicy Trójmiasta zostały przeprowadzone badania stanu nawierzchni. Ich wyniki wykazały, że 95,8 proc nawierzchni tej trasy jest w stanie dobry i zadowalającym.
- To bardzo dobra wiadomość - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - okazuje się, że ostatnie poważne prace remontowe wykonane w latach 1999-2002 były dobrze zaplanowane i przeprowadzone. Badania stanu nawierzchni nie było celem samym w sobie. Stanowią one podstawę do dalszych działań. Kolejnym etapem jest przygotowanie programu przyszłych remontów drogi ekspresowej. Po pierwsze określi on, kiedy i na którym odcinku w pierwszej kolejności należy podjąć prace remontowe. Po drugie - jaki ma być ich zakres. - Wiadomo, że droga zużywa się/niszczeje stopniowo, ale w pewnym momencie stan drogi pogarsza się gwałtownie. Rzecz w tym, by w najbardziej optymalnym momencie przystąpić do remontu oraz by jego zakres także był jak najbardziej adekwatny do potrzeb - tłumaczy dyrektor Marszałek. - Mamy jeszcze czas, by taki program spokojnie przygotować. S6 Obwodnica Trójmiasta jest drogą, którą dziennie przejeżdża przeszło 70 tys. pojazdów na dobę. W miesiącach letnich ruch na niej jeszcze bardziej wzrasta, osiągając nawet 90 tys. pojazdów na dobę. Ponadto trasa spełnia nie tylko funkcje tranzytowe, ale jest także drogą wewnętrzną dla rozrastającej się Aglomeracji Trójmiasta.
- To bardzo dobra wiadomość - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - okazuje się, że ostatnie poważne prace remontowe wykonane w latach 1999-2002 były dobrze zaplanowane i przeprowadzone. Badania stanu nawierzchni nie było celem samym w sobie. Stanowią one podstawę do dalszych działań. Kolejnym etapem jest przygotowanie programu przyszłych remontów drogi ekspresowej. Po pierwsze określi on, kiedy i na którym odcinku w pierwszej kolejności należy podjąć prace remontowe. Po drugie - jaki ma być ich zakres. - Wiadomo, że droga zużywa się/niszczeje stopniowo, ale w pewnym momencie stan drogi pogarsza się gwałtownie. Rzecz w tym, by w najbardziej optymalnym momencie przystąpić do remontu oraz by jego zakres także był jak najbardziej adekwatny do potrzeb - tłumaczy dyrektor Marszałek. - Mamy jeszcze czas, by taki program spokojnie przygotować. S6 Obwodnica Trójmiasta jest drogą, którą dziennie przejeżdża przeszło 70 tys. pojazdów na dobę. W miesiącach letnich ruch na niej jeszcze bardziej wzrasta, osiągając nawet 90 tys. pojazdów na dobę. Ponadto trasa spełnia nie tylko funkcje tranzytowe, ale jest także drogą wewnętrzną dla rozrastającej się Aglomeracji Trójmiasta.