Jest pierwsza zgoda na budowę wylotówki S7 z Warszawy
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2018-11-13
Budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Grójca została podzielona na trzy zadania. Łączna długość odcinków zleconych do realizacji to 29 km.
Zadanie A: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem) o długości 6,636 km
Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., Wartość kontraktu: 221 395 096,62 zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola
Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa
Zadanie B: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem) długości ok. 14,801 km
Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.
Wartość kontraktu: 388 680 000 zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ
Obiekty inżynierskie: 14 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km
Zadanie C: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca długości ok. 7,885 km
Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.
Wartość kontraktu: 203 449 067,60 zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe
Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową.
Wydana decyzja dotyczy jednego z trzech odcinków z zadania C i oznacza, że nic nie stoi na przeszkodzie do rozpoczęcia prac budowlanych.
Według rządowych deklaracji kierowcy ukończoną drogą ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa mają pojechać pod koniec 2022 r.,