Kto najbliżej budowy odcinka S7 Pieńki – Płońsk?
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-06-25
W olsztyńskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożono jedenaście ofert na realizację odcinka drogi ekspresowej S7 Pieńki - Płońsk. Najniższą cenę 288,8 mln zł zaproponowało konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras S.A. z Madrytu, najwyższą – 359,4 mln zł firma Budimex S.A. Drogowcy zamierzali przeznaczyć prawie 471,5 mln zł na realizację inwestycji.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie oceniała oferty pod katem trzech kryteriów: cena, termin wykonania i okres gwarancji. - Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania. Trzecim kryterium oceny ofert był okres gwarancji. Każdy ze startujących w przetargu zaoferował 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót - poinformował olsztyński oddział GDDKIA.
Odcinek Pieńki - Płońsk to ostatni z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. Ostatnio otwarte zostały oferty na budowę trzech odcinków S7 - Napierki –Mława, Mława – Strzegowo i Strzegowo - Pieńki. Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km), Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r.