Lada dzień otwarcie drogi S3 Nowa Sól – Polkowice
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-09-10
- Droga ekspresowa S3 na trasie Nowa Sól – Polkowice ma być udostępniona do ruchu w połowie września – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Obecnie trwają ostatnie odbiory, po nich wydane będzie pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.
Nowa droga ekspresowa S3 Nowa Sól - Polkowice ma być oddana w połowie września. Zdjęcia: GDDKIA
Inwestycja obejmowała budowę 33 kilometrów drogi ekspresowej S3 na trasie Nowa Sól – Polkowice. Realizację zadania o wartości 803 milionów złotych podzielono na dwa etapy:
- S3 węzeł Nowa Sól Południe – węzeł Gaworzyce o długości 16,4 km, buduje go firma Dragos.
- S3 węzeł Gaworzyce – węzeł Kaźmierzów o długości 16,9 km, prace realizuje firma Mirbud.
Droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W jej ciągu powstało pięć węzłów drogowych, 33 obiekty inżynieryjne i przejścia dla zwierząt.
Droga ekspresowa S3 wydłuzy się o 33 kilometry. Pod koniec roku drogowcy chca oddać całą trasę w lubuskim z wyjątkiem mostu Cigacicach. Zdjęcia: GDDKIA
Do końca roku drogowcy zapowiedzieli jeszcze otwarcie drogi S3 z Zielonej Góry do Nowej Soli oraz odcinków z Legnicy (od autostrady A4) do Bolkowa. Oznacza to, że do końca roku pojedziemy ekspresowo przez niemal całe województwo lubuskie. Wyjątkiem będzie tylko most na Odrze w Cigacicach, gdzie prace, zgodnie z planem, mają potrwać do połowy przyszłego roku.
Brakującym elementem ekspresowej układanki pozostaje odcinek z Polkowic do Lubina. Tutaj prace realizuje konsorcjum firm, z firmą Salini jako liderem. Odcinek zagrożony był wypowiedzeniem umowy. Ostatecznie jednak Włosi przyśpieszyli prace i jak zapowiada GDDKIA, odcinek będzie oddany najszybciej jak to możliwe.
Pod koniec roku pojedziemy ekspresową S3 Legnica – Bolków
Docelowo S3 będzie miała długość ponad 520 km, poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski. Trasa jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Rządy Rzeczpospolitej Polskiej i Republiki Czeskiej podpisały memorandum o jej kontynuacji za naszą południową granicą w ramach trasy D11.