Mosty Katowice przygotują projekt obwodnicy śródmiejskiej Warszawy
- A.K.
- conadrogach.pl, ZMID Warszawa
- 2016-02-29
Zadanie dotyczy opracowania dokumentacji projektowej obwodnicy śródmiejskiej na odcinku od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej. - Przy wyborze oferty oceniane były dwa kryteria: cena i skrócenie terminu wykonania. Oferty złożyło siedem firm i konsorcjów. Ceny kształtowały się pomiędzy 16,9 a 6,9 mln zł. Wszyscy oferenci zadeklarowali skrócenie 30-miesięcznego terminu o cztery miesiące. Wybrana została oferta firmy Mosty Katowice – poinformował Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie.
Wykonawca będzie musiał uzyskać niezbędne decyzje administracyjne dla budowy tego wschodniego odcinka obwodnicy śródmiejskiej – od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej. W ramach prac projektowych wykonana zostanie m.in. analiza funkcjonalno-ruchowa i przestrzenna trasy na odcinku od skrzyżowania z ul. Międzyborską, poprzez ul. Grenadierów, rondo Wiatraczna, ul. Szaserów, Chrzanowskiego, Kozią Górkę, Zabraniecką – Księżnej Anny, Trasę Świętokrzyską do ul. Radzymińskiej. Na etapie wykonywania koncepcji programowej mają powstać co najmniej trzy warianty przedsięwzięcia.
W projekcie drogi przewidziane będą rozwiązania w zakresie węzłów i skrzyżowań, które ułatwią ruch pieszy pomiędzy przystankami różnych środków komunikacji publicznej. W szczególności dotyczy to rejonu ronda Wiatraczna (tramwaj, autobus, w przyszłości metro) i ul. Radzymińskiej (kolej, autobus, metro). Analizowana będzie także pod kątem kosztów finansowych, środowiskowych i społecznych kwestia długości tunelu dla przeprowadzenia jezdni głównych trasy pod rondem Wiatraczna.
Projekt trasy ma uwzględnić planowaną lokalizację stacji metra w rejonie ronda Wiatraczna, estakady w miejscach przekroczenia terenów kolejowych (Kozia Górka, łącznica kolejowa nr 503 Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Wileńska – Marki) oraz przystanki autobusowe wraz z zejściami na wiaduktach nad liniami kolejowymi nr 2 i 7.
Analizowane ma być także przesunięcie trasy i układu torowego w stronę ul. Zabranieckiej na odcinku od skrzyżowania z Trasą Świętokrzyską do ul. Radzymińskiej. Węzeł z ul. Radzymińską ma umożliwiać w przyszłości kontynuację budowy trasy w kierunku węzła Żaba.
Obowiązująca Wieloletnia Prognoza Finansowa m.st. Warszawy przewiduje, że prace projektowe oraz roboty budowlane będą realizowane w latach 2015-2021 r.