Nowa DW241 - obwodnica Nakła na finiszu
- conadrogach.pl
- ZDW Bydgoszcz, UM Nakło
- 2015-08-03
Na budowie obwodnicy Nakła trwają już ostatnie prace przy układaniu nawierzchni, brukarskie i przy zagospodarowaniu terenu. W ramach zadania wykonano m.in. nowy wiadukt nad torami kolejowymi o długości 67 metrów oraz nowy wiadukt nad ul. Rudki o długości 15,8 m. Obwodnica zostanie udostępniona kierowcom po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Nastąpi to prawdopodobnie po wakacjach. Wcześniej oddano do użytku rondo na ul. Poznańskiej sfinansowane ze środków samorządu województwa i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Inwestycja ta kosztowała 4,2 mln zł.
Obwodnica Nakła w ciągu DW241 będzie miała następujący przebieg: na południowym wlocie drogi wojewódzkiej nr 241 do Nakła (ul. Poznańska), w odległości ok. 150 m od Rynku, powstanie rondo, z którego droga będzie biegła w kierunku wschodnim, przecinając ul. Notecką. Ułożona zostanie po południowej stronie cieku wodnego Śleska terenami użytkowanymi rolniczo, omijając od południa zabudowę ulicy Długiej. Dochodząc do ul. Potulickiej po prawej stronie ominie stawy rybne. Na skrzyżowaniu z ul. Potulicką kolejne rondo.
Mapa - obwodnica Nakła nad Notecią:
Dalej droga skręci w kierunku północnym i przekroczy Śleskę. Po lewej stronie ominie wielorodzinne budynki mieszkalne przy ul. Rudki. Nad ul. Rudki zaprojektowano wiadukt. Potem trasa została wytyczona po nasypie dawnej kolejki wąskotorowej, który od strony wschodniej przylega do placów składowych Cukrowni Nakło. Z lewej strony przewidziano zjazd do cukrowni (ul. Bydgoska). Następnie obwodnica przekracza linię kolejową Bydgoszcz – Piła po śladzie istniejącego tzw. mostu cukrowskiego i dochodzi do ul. Nowej. Tam kolejne rondo, z którego ruch wyprowadzony będzie ul. Nową w kierunku północno-wschodnim, łącząc się z 10.
Budowa ruszyła w 2013 r. wykonaniem pierwszego etapu – od ul. Nowej do ul. Potulickiej. Cała obwodnica Nakła ma kosztować ok. 52 mln zł. Połowa kosztów ma być pokryta przez Urząd Marszałkowski i ze środków UE.
Wcześniej w oparciu o dofinansowanie RPO Woj. Kujawsko-Pomorskiego obwodnice powstały w: Brodnicy (zachodnia), Chełmnie, Mogilnie, Janikowie, Pakości i Mroczy.