Nowy węzeł na S7 Warszawa – Kraków. Łatwiejszy dojazd dla Piaseczna i okolic
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-09-01
Spis treści:
Nowa trasa ekspresowa S7 na południe od Warszawy
Kiedy otwarcie węzła Tarczyn Północ?
Etapy realizacji drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec
Węzeł Antoniów na S7 otwarty
Węzeł Antoninów na odcinku drogi ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn został otwarty w czwartek 31 sierpnia 2023 r.
- Oddaliśmy do ruchu węzeł Antoninów na drodze ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe. To pierwsza z zapowiadanych przy udostępnieniu kierowcom ciągu głównego zmian, które ułatwią dojazd do nowej wylotówki na Kraków, mieszkańcom okolicznych miejscowości a także Piaseczna – mówi Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Węzeł Antoniów w ciągu trasy S7 Warszawa - Grójec otwarty
Zdjęcia: GDDKIA
Nowy węzeł Antoninów rozładuje korki przy węźle Lesznowola i ułatwi kierowcom dojazd do ekspresówki, której jezdnie udostępniono do ruchu pod koniec kwietnia 2023 r. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze zakończenia inwestycji realizowanej przez gminę Piaseczno.
- Kończymy prace przy budowie kolejnego odcinka układu drogowego, który ma ułatwić kierowcom dojazd do węzła Antoninów. Rondo na skrzyżowaniu ulic Ceramicznej, Asfaltowej i Gościniec powinno być gotowe w ciągu kilku dni – zapowiadają przedstawiciele gminy Piaseczno.
Nowa trasa ekspresowa S7 na południe od Warszawy
Przypomnijmy, z końcem kwietnia br. otwarto ciąg główny drogi S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności, w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Odcinek był niezwykle ważny, bo pozwolił na połączenie będących w użytkowaniu odcinków S7 od strony Warszawy i Grójca, co uciągliło ekspresówkę aż do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Oddanie trasy rozdzieliło wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który wcześniej kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. Trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko, a dwujezdniową drogą dojedziemy teraz do położonej blisko 230 km dalej granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Z końcem kwietnia udostępniono także węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe.
Mapa drogi ekspresowej S7
Mapa: GDDKIA
Kiedy otwarcie węzła Tarczyn Północ?
Drogowcy zapowiadają, że w najbliższych tygodniach otworzą również węzeł Tarczyn Północ, na którym trwają już ostatnie prace.
- Po ich zakończeniu oraz uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie także ten węzeł zostanie udostępniony do ruchu. Nastąpi to w ciągu najbliższych tygodni – informuje GDDKIA.
Wykonawca odcinka S7 Lesznowola - Tarczyn kontynuuje jeszcze budowę dróg serwisowych, lokalnych, pary Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, a także przy ogrodzeniu drogi ekspresowej. Zgodnie z umową ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. To pozwoli rozpocząć remont dotychczasowego przebiegu DK7, 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.
Trasa S7 Gdańsk - Rabka-Zdrój – odcinki w przetargach, budowie i użytkowaniu
Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec. Zdjęcia: GDDKIA
Etapy realizacji drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec
Podsumowując, budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:
- Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
- Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
- Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Trasa główna S7 to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola, Złotokłos, Tarczyn Południe i Antoniów.
Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa – Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji ponad 2,1 mld zł.