Obwodnica Olecka w ciągu drogi krajowej nr 65 pod ruchem
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-02-21
Budowa drogi
Kierowcy mogą już jeździć obwodnicą Olecka w ciągu drogi krajowej nr 65. Droga została udostępniona do ruchu warunkowo, ponieważ nie zostały zakończone jeszcze wszystkie prace na drogach serwisowych, przy umocnieniu rowów i skarp oraz przebudowie urządzeń melioracyjnych. Wykonawca zrealizuje te zadania wiosną. Do czasu zakończenia prac wykończeniowych na obwodnicy Olecka będzie obowiązywała tymczasowa organizacja ruchu i ograniczenie prędkości do 70 km/h.
Obwodnica Olecka jest drogą klasy GP o przekroju 2+1. Połączona została z istniejącym układem komunikacyjnym poprzez 4 skrzyżowania i sieć dróg dojazdowych. W ramach inwestycji wybudowano 6 wiaduktów i 2 estakady. Obwodnica o długości 7,6 km omija miasto od strony zachodniej. Trasa oddala się od istniejącej drogi nr 65 w kierunku zachodnim na wysokości miejscowości Sedranki, przecina linię kolejową Gołdap – Olecko i dalej drogę wojewódzką na wysokości miejscowości Jaśki. Następnie trasa omija Zielonówek od strony wschodniej i biegnie wzdłuż ściany lasu na wysokości miejscowości Rosochackie. Dalej, przed Kukowem obwodnica włącza się ponownie w istniejącą drogę nr 65.
Dzięki obwodnicy Olecka poprawią się warunki ruchu tranzytowego. Odciążona zostanie istniejąca droga na odcinku przebiegającym przez miasto. Obwodnica Olecka jest trzecią w województwie warmińsko-mazurskim, po obwodnicy Gołdapi i Mrągowa obwodnicą o przekroju 2+1. Przekrój 2+1 to przekrój drogi, który wyposażony jest naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, co umożliwia sprawne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Drogi w przekroju 2+1 zapewniają zdecydowanie wyższy poziom swobody ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego w odniesieniu do dwupasowych dróg dwukierunkowych - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja współfinansowana jest z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Całkowita wartość projektu – 127,9 mln zł, w tym dofinansowanie z UE ponad 97 mln zł. Wartość robót budowlanych wyniosła ponad 109,8 mln zł.
Dzięki obwodnicy Olecka poprawią się warunki ruchu tranzytowego. Odciążona zostanie istniejąca droga na odcinku przebiegającym przez miasto. Obwodnica Olecka jest trzecią w województwie warmińsko-mazurskim, po obwodnicy Gołdapi i Mrągowa obwodnicą o przekroju 2+1. Przekrój 2+1 to przekrój drogi, który wyposażony jest naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, co umożliwia sprawne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Drogi w przekroju 2+1 zapewniają zdecydowanie wyższy poziom swobody ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego w odniesieniu do dwupasowych dróg dwukierunkowych - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja współfinansowana jest z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Całkowita wartość projektu – 127,9 mln zł, w tym dofinansowanie z UE ponad 97 mln zł. Wartość robót budowlanych wyniosła ponad 109,8 mln zł.