Obwodnica uwolni Gryfino od ruchu tranzytowego z DK31
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-02-11
W przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina o długości 5,6 km najkorzystniejsza okazała się oferta konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras. Zwycięskie konsorcjum zaoferowało kwotę 74,77 mln zł. Pozostali oferenci mają teraz 10 dni na ewentualne odwołania. Dokumentacja postępowania będzie jeszcze podlegała kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i dopiero po jej zakończeniu możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą prac.
Wykonawca obwodnicy Gryfina będzie miał 17 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Roboty budowlane powinny zostać wykonane w ciągu 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021-2025.
Mapa przebiegu obwodnicy Gryfina w ciągu DK31. Mapa: GDDKIA
Obecnie odcinek DK31 przebiega przez Gryfino i prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond - na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
Obwodnica Gryfina jest jedną z dziewięciu obwodnic jakie maja być zrealizowane w woj. zachodniopomorskim w ramach Programu budowy 100 obwodnic. W przetargu na realizację jest jeszcze obwodnica Szczecinka w ciągu DK20, gdzie sprawdzane są oferty złożone przez wykonawców. Dla pozostałych siedmiu inwestycji w ubiegłym roku zostały podpisane umowy na opracowanie dokumentacji.