• Facebook - conadrogach
Obwodnice w ciągu S7 i DK16 omijają Ostródę
Obwodnice omijają Ostródę w kierunku północ-południe (droga S7) i wschód-zachód (DK16). Zdjęcia: GDDKIA

Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia kierowcy mogli pojechać nowymi odcinkami dróg w woj. warmińsko-mazurskim. W okolicach Ostródy udostępnione zostały dwa, ok. 9-kilomertrowe fragmenty drogi ekspresowej S7 i krajowej nr 16. Pierwsza z nich omija Ostródę w kierunku północ-południe zaś „szesnastka”, choć tylko jedną nitką, w kierunku wschód – zachód.

Od 22 grudnia 2017 r. kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Ostródy w ciągu S7. Jedynie w miejscu budowy mostu łukowego nad kanałem Pauzeńskim trwają jeszcze ostatnie prace (układana jest warstwa izolacji), w związku z tym występuje tu tymczasowy objazd.

Generalny wykonawca przejął obowiązki podwykonawcy, który budował most i ogłosił upadłość, i kontynuuje budowę. W rezultacie przez kilka najbliższych tygodni będzie obowiązywała dotychczasowa organizacja ruchu - objazd drogami lokalnymi o długości ok. 1 km.

 

Obwodnica Ostródy w ciagu drogi ekspresowej S7 - mapa przebiegu

Obwodnica Ostródy w ciagu drogi ekspresowej S7 - mapa przebiegu. Mapa: GDDKIA

 

Dostępna dla ruchu jest też jedna jezdnia obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi niedokończone zostały prace na jednej nitce mostu w ciągu tej trasy, zakończenie prac na tym odcinku planowane jest wiosną 2018 roku.

 

Mapa przebiegu drogi krajowej nr 16 - obwodnica Ostródy

Mapa przebiegu drogi krajowej nr 16 - obwodnica Ostródy. Mapa: GDDKIA

 

Obwodnica Ostródy jest częścią inwestycji polegającej na budowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km, z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km w ciągu DK 16. W ramach zadania wybudowano 9 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierząt. W ciągu DK16 powstaje czteroprzęsłowy most typu extradosed o długości 677 m, położony nad rynną polodowcową jeziora Morliny. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt. Drugim co do wielkości mostem (561 m długości) realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. W ramach budowy obwodnicy Ostródy powstaje także most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m oraz nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego o długości 340 m.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: