Pierwszy kamień milowy na S1 Pyrzowice – Podwarpie. Dwujezdniowa trasa w 2021
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-09-30
Wykonawcą blisko 10 km odcinka drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie (z wyłączeniem odcinka w. „Pyrzowice”- w. „Lotnisko”) jest konsorcjum firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii. Koszt inwestycji to blisko 121,8 mln zł.
- Wykonawca spełnił warunki osiągnięcia kamienia milowego, polegające na zrealizowaniu robót o wartości 20% zaakceptowanej kwoty kontraktowej w terminie 7 miesięcy od daty rozpoczęcia kontraktu – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W tramach inwestycji powstanie dwupasowa jezdnia, z pasem awaryjnym. Wybudowanych zostanie sześć obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (5 wiaduktów i most) i urządzenia ochrony środowiska. Na węźle Mierzęcice dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń, a istniejące odcinki łącznic dostosowane do nowej jezdni. W najbliższym wykonawca planuje rozpocząć prace związane z realizacją przyczółków na wszystkich obiektach mostowych, kontynuować budowę konstrukcji drogi w zakresie warstw wzmacniających i odsączających oraz wykonywać nasypy i wykopy.
Pierwszy kamień milowy na S1 Pyrzowice - Podwarpie osiągnięty. Zdjecia: GDDKIA
Parametry drogi ekspresowej S1
- klasa drogi: S
- prędkość projektowa: 100 km/h
- liczba pasów ruchu: 2x 2 pasy ruchu ,
- szerokość pasa ruchu: 3,50 m
- szerokość jezdni: 7,00 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
- szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
- szerokość poboczy: min. 0,75m
- kategoria obciążenia ruchu: KR6
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
Przypominamy, że na etapie postepowań przetargowych jest obecnie odcinek S1 - obwodnica Węgierskiej Górki. Postepowanie przetargowe jest w ostatniej fazie i po uzyskaniu pozytywnej opinii kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą. Zakończenie tej inwestycji planowane jest w 2023 roku.