1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Pierwszy kamień milowy na S1 Pyrzowice – Podwarpie. Dwujezdniowa trasa w 2021

Pierwszy kamień milowy na S1 Pyrzowice – Podwarpie. Dwujezdniowa trasa w 2021

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-09-30
Pierwszy kamień milowy na S1 Pyrzowice – Podwarpie. Dwujezdniowa trasa w 2021
Budowa bliźniaczej jezdni na S1 Pyrzowice – Podwarpie. Zdjęcia: GDDKIA
Droga ekspresowa S1 Pyrzowice - Podwarpie będzie dwujezdniowa wiosną 2021 roku. To kolejny krok do powstania pełnego przebiegu drogi S1 od Pyrzowic do Zwardonia i poprawy dojazdu do lotniska w Pyrzowicach. Obecnie prace na S1 przebiegają zgodne z planem, a wykonawca osiągnął pierwszy kamień milowy zaplanowany dla inwestycji.

Wykonawcą blisko 10 km odcinka drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie (z wyłączeniem odcinka w. „Pyrzowice”- w. „Lotnisko”) jest konsorcjum firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii. Koszt inwestycji to blisko 121,8 mln zł.

- Wykonawca spełnił warunki osiągnięcia kamienia milowego, polegające na zrealizowaniu robót o wartości 20% zaakceptowanej kwoty kontraktowej w terminie 7 miesięcy od daty rozpoczęcia kontraktu – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W tramach inwestycji powstanie dwupasowa jezdnia, z pasem awaryjnym. Wybudowanych zostanie sześć obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (5 wiaduktów i most) i urządzenia ochrony środowiska. Na węźle Mierzęcice dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń, a istniejące odcinki łącznic dostosowane do nowej jezdni. W najbliższym wykonawca planuje rozpocząć prace związane z realizacją przyczółków na wszystkich obiektach mostowych, kontynuować budowę konstrukcji drogi w zakresie warstw wzmacniających i odsączających oraz wykonywać nasypy i wykopy.

Pierwszy kamień milowy na S1 Pyrzowice - Podwarpie osiągnięty

Pierwszy kamień milowy na S1 Pyrzowice - Podwarpie osiągnięty. Zdjecia: GDDKIA

Parametry drogi ekspresowej S1

  • klasa drogi: S
  • prędkość projektowa: 100 km/h
  • liczba pasów ruchu: 2x 2 pasy ruchu ,
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość jezdni: 7,00 m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
  • szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
  • szerokość poboczy: min. 0,75m
  • kategoria obciążenia ruchu: KR6
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

Przypominamy, że na etapie postepowań przetargowych jest obecnie odcinek S1 - obwodnica Węgierskiej Górki. Postepowanie przetargowe jest w ostatniej fazie i po uzyskaniu pozytywnej opinii kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą. Zakończenie tej inwestycji planowane jest w 2023 roku.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S1