Postęp prac na autostradzie A1 Stryków-Tuszyn
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-07-15
W minionym tygodniu na odcinku autostrady A1 Stryków – Tuszyn dziennie pracowało średnio ok. 170 maszyn budowlanych i około 160 osób - wynika z raportu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonywano kolejne nasypy i wykopy, trwały prace nad izolacją połączeń prefabrykatów na przepustach, prace wodno-kanalizacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, a także pomiary laboratoryjne oraz geodezyjne na wykonanych odcinkach robót.
W tym tygodniu wykonawca autostrady A1 planuje m.in.: ciąg dalszy robót ziemnych, wykonywanie kolejnych nasypów i wykopów, układanie prefabrykatów przepustów, palowanie pod obiekty mostowe wykonywanie zbiorników, dróg technologicznych oraz odhumusowanie powierzchni ciągu głównego, prace wodno-kanalizacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, a także dalsze prace na obiektach inżynierskich.
Autostrada A1 Stryków – Tuszyn to najważniejszy dla Łodzi fragment trasy. Pozwoli on wyprowadzić z całej aglomeracji łódzkiej ruch tranzytowy na kierunku północ – południe. Kierowcy jadący autostradą A1 z Gdańska na Śląsk zaoszczędzą czas podróży o prawie godzinę. Zmniejszy się emisja spalin. Poprawi się stan bezpieczeństwa na trasie i w centrum Łodzi.
Roboty budowlane na odcinku autostrady A1 Stryków - Tuszyn (województwo łódzkie) ruszyły pod koniec kwietnia br. Nowy, 40- kilometrowy odcinek autostrady A1 połączy węzeł Łódź – Północ ze starym odcinkiem autostrady A1 z Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego. Na budowanym odcinku pojawią się jeszcze cztery węzły, które pozwolą zjechać z tej trasy m.in. do Łodzi, Rzgowa, Pabianic i Brzezin. Od południa będą to węzły:
Zakończenie prac tego odcinka ma nastąpić pod koniec lata 2014 roku.
W tym tygodniu wykonawca autostrady A1 planuje m.in.: ciąg dalszy robót ziemnych, wykonywanie kolejnych nasypów i wykopów, układanie prefabrykatów przepustów, palowanie pod obiekty mostowe wykonywanie zbiorników, dróg technologicznych oraz odhumusowanie powierzchni ciągu głównego, prace wodno-kanalizacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, a także dalsze prace na obiektach inżynierskich.
Autostrada A1 Stryków – Tuszyn to najważniejszy dla Łodzi fragment trasy. Pozwoli on wyprowadzić z całej aglomeracji łódzkiej ruch tranzytowy na kierunku północ – południe. Kierowcy jadący autostradą A1 z Gdańska na Śląsk zaoszczędzą czas podróży o prawie godzinę. Zmniejszy się emisja spalin. Poprawi się stan bezpieczeństwa na trasie i w centrum Łodzi.
Roboty budowlane na odcinku autostrady A1 Stryków - Tuszyn (województwo łódzkie) ruszyły pod koniec kwietnia br. Nowy, 40- kilometrowy odcinek autostrady A1 połączy węzeł Łódź – Północ ze starym odcinkiem autostrady A1 z Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego. Na budowanym odcinku pojawią się jeszcze cztery węzły, które pozwolą zjechać z tej trasy m.in. do Łodzi, Rzgowa, Pabianic i Brzezin. Od południa będą to węzły:
- Łódź – Południe na połączeniu z drogą ekspresową S8 (tędy będzie można zjechać do Rzgowa, Tuszyna i Pabianic)
- Romanów – na przecięciu z drogą wojewódzką 714. Stąd dostaniemy się do Rzgowa i Tomaszowa Mazowieckiego
- Łódź – Wschód na drodze wojewódzkiej 713, skąd będzie można dojechać do dzielnicy Widzew
- Brzeziny – na połączeniu z droga krajową 72, skąd w przyszłości pojedziemy na Bałuty i w kierunku Brzezin.
Zakończenie prac tego odcinka ma nastąpić pod koniec lata 2014 roku.