1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Prace na S7 Warszawa – Grójec wystartują po wydaniu ZRID przez wojewodę

Prace na S7 Warszawa – Grójec wystartują po wydaniu ZRID przez wojewodę

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-10-23
Prace na S7 Warszawa – Grójec wystartują po wydaniu ZRID przez wojewodę
W marcu przyszłego roku mają ruszyć prace budowlane dla drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Budowa południowej wylotówki z warszawy potrwa do wiosny 2021 r. Zdjęcia: GDDKIA
Umowy z wykonawcami na odcinki drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca podpisane, a do wojewody mazowieckiego trafiły wnioski o wydanie Zgody na Realizację Inwestycji Drogowej. - Jak otrzymamy decyzje wykonawca będzie mógł rozpocząć prace – dodają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. S7- południowa wylotówka z Warszawy ma być gotowa na wiosnę 2021 roku.

Trwa postępowanie administracyjne w zakresie udzielenia decyzji ZRiD dla inwestycji: „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca. Zgodnie z umowami podpisanymi w sierpniu br. prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym: 16 miesięcy - projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID a przez 18 miesięcy. Budowa przewidziana jest od marca 2019 do marca 2021 roku.

 

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej S7 o łącznej długości ok. 29 km. W jej ciągu powstaną węzły drogowe: węzeł Zamienie, węzeł Lesznowola, węzeł Antoninów, węzeł Złotokłos, węzeł Tarczyn Północ, węzeł Tarczyn Południe. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wartość inwestycji to około 1,5 mld zł.

 

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Radom

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Radom. Mapa: GDDKIA

Przypomnijmy, realizację drogi ekspresowej S7 od węzła Warszawa Lotnisko do obwodnicy Grójca podzielono na trzy odcinki:

  • Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą jest konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. Wartość kontraktu to 221,4 mln zł. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi „Zamienie”.

  • Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą jest firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK7.

  • Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku również powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano budowę węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.

 

Po zakończeniu budowy odcinka Warszawa – Grójec droga ekspresowa S7 na terenie południowego Mazowsza będzie kompletna. Natomiast ukończoną drogą ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa kierowcy mają pojechać pod koniec 2022 r.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Warszawa