Przybyło 20 km drogi ekspresowej S3

Jeździmy już ekspresowo ze Świebodzina do Sulechowa. Ponad 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S3 został oddany do ruchu we wtorek wieczorem (18 czerwca). Kolejne odcinki są planowane do uruchomienia w lipcu – od węzła Świebodzin Północ do Świebodzin Południe, i sierpniu - od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Jordanowo.

- W chwili otrzymania decyzji pozwolenia na użytkowanie drogi, wydana została dyspozycja usunięcia barier i wpuszczenia ruchu. Od tego momentu kierowcy mogą się cieszyć kolejnym dwujezdniowym odcinkiem drogi ekspresowej na terenie woj. lubuskiego. Oddany fragment pozwoli na ominięcie takich miejscowości jak Kalsk i Rosin, a tym samym płynną, bezpieczną i szybszą jazdę - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Koszt budowy 43 km drogi od Międzyrzecza do Sulechowa to 1050 mln zł. Trwa również budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Gorzów Wlkp.–Międzyrzecz. Oddanie do ruchu tego fragmentu planowane jest na maj 2014.

Jeszcze w lipcu (11.07.13) otwarty dla ruchu będzie odcinek drogi ekspresowej S3 od węzła Świebodzin Północ do węzła Świebodzin Południe, a w sierpniu kierowcy pojadą szybciej na odcinku od Międzyrzecza do Jordanowa.

Za realizację 144 kilometrów ekspresówki od Gorzowa Wlkp. do Nowej Soli odpowiedzialny jest Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze.

W celu usprawnienia procesu przygotowania i realizacji zadania, całą drogę podzielono na 5 odcinków:

1. Obwodnica Gorzowa Wlkp. - druga jezdnia 12 km złożenie wniosku o ZRID uzależnione od uzyskania finansowania - 600 mln zł.

2. Gorzów Wlkp.- Międzyrzecz - 38 km od lipca 2011 w realizacji, planowane oddanie w maju 2014 roku 761,5 mln zł.

3. Obwodnica Międzyrzecza - druga jezdnia 6,5 km złożenie wniosku o ZRID uzależnione od uzyskania finansowania 211 mln zł.

4. Międzyrzecz-Sulechów 43 km w realizacji od sierpnia 2010 roku, planowane oddanie czerwiec 2013 roku 914,3 mln zł.

5. Sulechów-Nowa Sól - druga jezdnia 44 km złożenie wniosku o ZRID uzależnione od uzyskania finansowania 979 mln zł

Docelowo na całej długości droga ekspresowa S3 będzie drogą dwujezdniową, której realizację planuje się do końca 2015 roku.

Powstająca ekspresowa droga S3 stanowi fragment trasy międzynarodowej E65, leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym. Najdłuższy odcinek drogi ekspresowej S3 leży właśnie na terenie województwa lubuskiego. Odległość granicy województwa zachodniopomorskiego do granicy województwa dolnośląskiego po trasie S3 wynosi 184 km.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: