Rośnie most na Widawie w ciągu S5 Wrocław – Korzeńsko
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-12-15
Przypomnijmy, realizacja drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław, na odcinku Korzeńsko (bez węzła) - węzeł Widawa Wrocław została podzielona na trzy kontrakty:
- Zadanie 1 odcinek od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700, długości 14,942 km"
- Zadanie 2 odcinek od km ok. 123+700 do km ok. 137+500, długości 13,800 km"
- Zadanie 3 odcinek od km ok. 137+500 do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem), długości 19,292 km".
Prace na trzecim odcinku S5 od km 137+500 przed węzłem Trzebnica do węzła Wrocław Północ są coraz bardziej zaawansowane, zarówno jeśli chodzi o roboty drogowe, jak i mostowe. Duży postęp prac widać przy obiekcie MS-41, czyli planowanym moście nad rzeką Widawą. Będzie to żelbetowy most o długości 750 metrów, budowany z wykorzystaniem technologii nasuwania podłużnego. Segmenty mostu powstawać będą na specjalnie przygotowanych stanowiskach, czyli wytwórniach, a następnie nasuwane będą systematycznie na gotowe podpory.
Trwają też prace na placu budowy drugiego mostu żelbetowego (nad rzeką Ławą). Zintensyfikowanie robót nastąpi po wybudowaniu większego mostu na Widawie, gdy cały sprzęt zostanie przeniesiony pod Wisznię Małą.
Astaldi buduje 19-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5, który jest trzecią częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.
Nowa droga ekspresowa S5 ma powiązać docelowo województwo dolnośląskie z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej. Dzięki budowie S5 nastąpi skomunikowanie autostrady A2 z autostradą A4.