Rośnie poparcie dla budowy Drogi Zielonej w Gdańsku
- conadrogach.pl
- UM Gdańsk
- 2016-05-30
Planowana inwestycja to budowa Drogi Zielonej z wywierceniem tunelu pod wzgórzem Pachołek i stworzeniem Zielonego Bulwaru. Koszt szacowany jest na blisko 2 miliardy złotych, dlatego Gdańsk chce zabiegać finansowe wsparcie ze strony rządu.
By przekonać Warszawę do sfinansowania tego przedsięwzięcia, sprawy w swoje ręce postanowili wziąć mieszkańcy. Pod koniec kwietnia podczas spotkania obywatelskiego prezydenta Gdańska z mieszkańcami Osowej, przewodniczący zarządu tej dzielnicy, Maciej Przybylski, ogłosił rozpoczęcie zbiórki podpisów mieszkańców popierających tę inwestycję.
- Wiele list z podpisami jeszcze do mnie nie dotarło. Kiedy przed tygodniem liczyliśmy te, które dotąd otrzymaliśmy, okazało się, że mamy już 1,5 - tysięczne poparcie. Ta liczba zapewne wzrosła w ostatnich dniach. O ile wzrosła? Sprawdzimy na początku przyszłego tygodnia - zaznacza Maciej Przybylski. - Chcemy zbierać podpisy do końca czerwca, bo sporo mieszkańców Osowej jest zainteresowanych nową drogą.
W lipcu listy poparcia zostaną przekazane do gdańskiego magistratu.
Przypomnijmy, w kwietniu zakończył się cykl trzech spotkań konsultacyjnych (odbyły się w dniach 23 marca, 7 i 13 kwietnia), podczas których przedstawiono radnym dzielnic pomysł na połączenie drogowe wiodące: od tunelu pod Martwą Wisłą, przez teren położony na skraju osiedli mieszkaniowych Zaspy, Przymorza, Żabianki i terenów zielonych Pasa Nadmorskiego. Dalej - tunelem pod Pachołkiem i Nową Spacerową aż do węzła Wysoka (omijając Oliwę i Osowę) i od węzła Wysoka do planowanej obwodnicy Metropolitalnej poprzez ulicę tzw. Nową Kielnieńską. Połączenie zostało podzielone na trzy odcinki, noszące nazwy: Zielony Bulwar, Nowa Spacerowa i Nowa Kielnieńska.
Plany (są to na razie koncepcje, nie zaś projekty budowlane) przewidują, że poszczególne odcinki będą się znacznie od siebie różniły, w zależności od terenów, przez jakie będą przebiegać oraz od funkcji jaką będą pełnić.
Droga Zielona docelowo ma połączyć IV odcinek Trasy Słowackiego z granicą między Gdańskiem a Sopotem.