Rozbudowa Autostradowej Obwodnicy Poznania: Od poniedziałku prace na północnej jezdni A2
Rozbudowa Autostradowej Obwodnicy Poznania na wysokich obrotach. Prace prowadzone są na jezdni północnej. Zdjęcia: AWSA

Od poniedziałku, 29 lipca, zmieni się organizacja ruchu na autostradzie A2 między węzłami Poznań Zachód – Poznań Komorniki. Kierowcy będą mogli poruszać się w obu kierunkach tylko jezdnią południową obwodnicy Poznania. Równocześnie drogowcy prowadzą prace między węzłami Poznań Luboń – Poznań Krzesiny.

Od poniedziałku, 29 lipca na odcinku A2 Poznań Zachód – Poznań Komorniki dla kierowców udostępnione będą na jezdni południowej 4 pasy ruchu: dwa w kierunku Warszawy i dwa w kierunku Świecka - w obu przypadkach bez pasa awaryjnego. W tym czasie na całej szerokości jezdni północnej prowadzone będą końcowe prace związane z rozbudową obwodnicy Poznania o trzeci pas oraz wymianą istniejącej nawierzchni.

Schemat Tymczasowej Organizacji Ruchu obowiązujący od 29 lipca na odcinku Poznań Zachód – Poznań Komorniki:

Organizacja ruchu na obwodnicy Poznania - jedna jezdnia A2 Organizacja ruchu na obwodnicy Poznania Poznań Zachód - Poznań - Komorniki- jedna jezdnia A2. Źródło: AWSA

- Prace na obwodnicy Poznania przebiegają sprawnie, a organizacja ruchu w ostatnim czasie zmienia się dość często. Dlatego prosimy kierowców - zwłaszcza tych, którzy korzystają z obwodnicy codziennie, by nie jeździli na pamięć. Szczególną uwagę należy zwracać na oznakowanie pionowe, jak i poziome. Jeśli kierowcy dostosują się do znaków i ograniczą prędkość do 70 km/h, to przejazd tym odcinkiem na pewno będzie spokojny i bezpieczny - mówi Michał Pabich, kierownik projektu z Autostrady Wielkopolskiej.

W połowie lipca zakończyły się zasadnicze prace związane z rozbudową ponad 5-kilometrowego fragmentu obwodnicy Poznania. Między węzłami Poznań Komorniki – Poznań Luboń autostradowa obwodnica ma już wyasfaltowane po 3 pasy ruchu. Obecnie drogowcy prowadzą prace między węzłami Poznań Luboń - Poznań Krzesiny. Kierowcy poruszający się jezdnią południową (prowadzącą ruch ze Świecka w stronę Warszawy) jeżdżą pasem awaryjnym. Natomiast na jezdni północnej (kierunek Świecko) dostępne są trzy pasy ruchu (bez pasa awaryjnego): dwa w kierunku Świecka i jeden w kierunku Warszawy. Kierowcy jadący tym pasem w kierunku stolicy nie mają możliwości zjechania z autostrady na węźle Poznań Krzesiny. Ten pas zalecany jest dla wszystkich pojazdów – w tym ciężarowych, jadących tranzytem w kierunku Warszawy.

Przypominamy, że od 22 lipca kierowcy poruszają się na odcinku Poznań Luboń – Poznań Krzesiny zgodnie z poniższym schematem:

 Organizacja ruchu na autostradzie A2 Poznań - Krzesiny - Poznań Luboń

Rozbudowa autostrady A2, zmieniona organizacja ruchu. Źródło: AWSA

Prace nad dobudową nowego pasa na A2 Autostradowej Obwodnicy Poznania trwają od marca. Na koniec inwestycji kierowcy będą mieli do dyspozycji nowoczesną, trzypasmową obwodnicę. Znacznie zwiększy się przepustowość, co umożliwi przejęcie wciąż zwiększających się potoków ruchu z dróg ekspresowych S5 i S11. To oznacza także zmniejszenie liczby wypadków. Bezpieczniej będzie również dzięki nowoczesnym barierom energochłonnym. Docelowo będzie ich aż 85 kilometrów – o 30 kilometrów więcej niż przed rozbudową. Szersza obwodnica to także mniej hałasu. Ekrany akustyczne, które staną wzdłuż drogi będą miały powierzchnię 28 tys. metrów kwadratowych. Na obwodnicy stanie także 10 nowoczesnych tablic zmiennej treści, które na bieżąco będą informowały kierowców o sytuacji na drodze. Ponadto inwestycja obejmuje zamontowanie 1300 inteligentnych lamp ledowych, których moc oświetlenia będzie różna w zależności od natężenia ruchu na autostradzie. To nowoczesne rozwiązanie z zakresu smart city wpłynie na efektywniejsze i oszczędne zarządzenie oświetleniem. Zakończenie inwestycji, wraz z całą towarzyszącą jej infrastrukturą planowane jest na czerwiec 2020.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: