Ruszyły pierwsze przetargi na budowę S5 w kujawsko-pomorskim
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-09-24
- W pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu - zaznaczają drogowcy.
Nowa droga ekspresowa S5 będzie miała 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3). Pasy ruchu będą liczyć po 3,5 m szerokości a pas awaryjny – 2,5m (wyjątek Obwodnica Świecia 2,00 m). Powstaną także nowe węzły drogowe spinające ekspresową S5 z istniejącą siecią dróg.
Cała droga S5, łącząca Poznań z autostradą A1, może być gotowa w 2018-2019 r.
Droga ekspresowa S5 zastąpi obecną krajową piątkę biegnącą z południa w kierunku północnym. Ma 450 km długości i biegnie od Świecia do polsko-czeskiego przejścia granicznego w Lubawce. Łączy jedne z największych polskich aglomeracji: trójmiejską, bydgosko-toruńską, poznańską i wrocławską. Przebiega przez obszar województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Między Bielanami Wrocławskimi a Kostomłotami przebieg drogi krajowej nr 5 pokrywa się z autostradą A4. Wykonywana droga ekspresowa S5 przebiegać będzie na trasie od Nowe Marzy (A1) do Wrocławia (węzeł Widawa A8). S5 spina cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk.