S17 Kołbiel – Garwolin w tym roku. Opóźnienie na trasie S17 pod Warszawą
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-10-04
S17 Warszawa - Lublin coraz dłuższa
Przypomnijmy, w sierpniu 2018 roku kierowcy wjechali na odcinek S12 łączący most na Wiśle w Puławach z S17 na węźle Kurów Zachód (blisko 12 km). W tym roku udostępniono kierowcom już prawie 59 km tj. cztery odcinki drogi S17 pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód. Na kolejnych prawie 37 km S17 w kierunku Warszawy, od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina, trwają prace budowlane.
S17 Kołbiel – Garwolin w 2019 roku
Najbliżej zakończenia prac odcinek od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina, gdzie od 26 września kierowcy korzystają w obu kierunkach ze wschodniej jezdni S17. Dzięki temu wykonawca może zakończyć prace na jezdni zachodniej i drogach serwisowych. Pełne udostępnienie trasy po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie ma nastąpić jeszcze w tym roku.
S17 Kołbiel - Garwolin to 13 kilometrowy, betonowy odcinek realizowany przez firmę Budimex. Wartość tego odcinka to ok. 290 mln zł.
W listopadzie br. powinna zakończyć się budowa drogi ekspresowej S17 Kołbiel - Garwolin. Zdjęcia: GDDKIA
W I połowie 2020 r. obwodnica Kołbieli i odcinek do Warszawy
W tym roku nie pojedziemy dwoma pozostałymi odcinkami S17-ki w stronę Warszawy. Na początku przyszłego roku, jako pierwszy powinien być oddany około 15 km fragment Kołbiel – Warszawa (węzeł Lubelska). Nową trasą mieliśmy pojechać w IV kwartale tego roku, ale wykonawca (konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe) zwrócił się do GDDKIA o wydłużenie czasu na realizację tego odcinka.
Budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku obwodnica Kołbieli - węzeł Lubelska pod Warszawą. Zdjecia: GDDKIA
Jeszcze dłużej poczekamy na ekspresową obwodnicę Kołbieli. Zgodnie z umową jej budowa ma się zakończyć się w II kwartale 2020 r. Możliwe, że na pocieszenie dostaniemy w tym roku jedną jezdnię obwodnicy, którą będzie można się poruszać w obu kierunkach.