S7 Gdańsk – Warszawa: GDDKIA otwiera worek z przetargami na S7 Płońsk - Czosnów
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-07-31
- Szukamy wykonawców na przebudowę 35-kilometrowego odcinka obecnej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem do parametrów trasy ekspresowej. Dziś do publikacji skierowaliśmy pierwszy przetarg, a kolejne dwa będziemy ogłaszać co dwa tygodnie – zapowiada Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przebudowę DK7 Płońsk – Czosnów do parametrów trasy ekspresowej S7 podzielono na odcinki:
- odcinek I węzeł Siedlin (bez węzła) - węzeł Załuski (bez węzła), długość 12,9 km, ogłoszenie przetargu na początku sierpnia 2019 r.,
- odcinek II węzeł Załuski (z węzłem) - węzeł Modlin (bez węzła), długość 12 km, planowane ogłoszenie przetargu w drugiej połowie sierpnia 2019 r.,
- odcinek III węzeł Modlin (z węzłem) - węzeł Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km, planowane ogłoszenie przetargu na początku września 2019 r.
Pierwszy przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy blisko 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski. Termin składania ofert został wyznaczony na 10 września 2019 r., a podpisanie umowy (przy braku odwołań) planowane jest na luty 2020 r.
Mapa przebiegu odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk - Załuski. Mapa: GDDKIA
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa wspomnianego odcinka drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej DK7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Poczernin i Przyborowice. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Jak zapowiadają drogowcy, budowa drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów będzie prowadzona pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu.
- Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To pierwsze takie rozwiązanie. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę – informuje GDDKIA.
S7 Gdańsk - Warszawa
Mapa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Warszawa: odcinki oddane, w realizacji, w przygotowaniu. Mapa: GDDKIA
Przypominamy, ze kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. Kolejny fragment trasy S7 od granicy województwa mazowieckiego do Płońska jest w trakcie realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”. Inwestycje podzielono na cztery etapy:
- odcinek S7 Napierki - Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,
- odcinek S7 Mława - Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,
- odcinek S7 Strzegowo - Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,
- odcinek S7 Pieńki - Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł.
Zgodnie z umowami prace powinny zakończyć się w 2021 roku. Obecnie na wszystkich czterech odcinkach toczy się procedura uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Od września układanie ostatniej warstwy na S7 w Skarżysku Kamiennej
Z kolei dla odcinków S7 położonych najbliżej Warszawy jest lub będzie opracowywana koncepcja programowa.
Dla S7 Czosnów – Kiełpin prace planistyczne zlecono firmie Promost Consulting, która ma czas do listopada tego roku. Później zostanie ogłoszony przetarg na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i Buduj”. Zadanie przewidziano na lata 2020-2024 a jego łączny koszt to ok. 559 mln zł.
Najmniej zaawansowane prace są dla odcinka S7 Kiełpin - Trasa AK w Warszawie. Tu dopiero trwa postępowanie przetargowe na opracowanie Koncepcji Programowej.
- 23 lipca br. oferta firmy Value Engineering Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza. W przypadku braku odwołań szacujemy, że umowę podpiszemy w sierpniu br. – informuje biuro prasowe GDDKIA. Jak znajdą się pieniądze na budowę warszawskiej wylotówki, to jest szansa, że kompletną trasą S7 z Gdańska do Warszawy pojedziemy w 2024 r.