1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S7 z północy do Krakowa: Krok bliżej do umowy granica woj. – Miechów

S7 z północy do Krakowa: Krok bliżej do umowy granica woj. – Miechów

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-03-18
S7 z północy do Krakowa: Krok bliżej do umowy granica woj. – Miechów
Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa INTERCOR z Zawiercia na realizację S7 Moczydło (gr. woj. świętokrzyskiego) - Miechów. Zdjęcia: GDDKIA
Poznaliśmy najkorzystniejszą ofertę na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów. To część 55-kilometrowego odcinka trasy S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa.

W przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów (z węzłem) wpłynęło osiem ofert. Za najkorzystniejszą drogowcy uznali złożoną przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR. Firma wyceniła prace na ponad 752,9 mln zł a na realizację zarezerwowała 31 miesięcy od daty podpisania umowy.

Budowa odcinków S7 w Małopolsce ruszy dzięki podpisaniu aneksu do programu inwestycji i zwiększeniu finansowania inwestycji. Budżet większy o 68 mln zł pozwolił na rozstrzygnięcie wspomnianego przetargu.

Obecnie jest czas na składanie odwołań przez pozostałych oferentów. W przypadku ich braku dokumentacja trafi do kontroli uprzedniej Prezesa UZP. Po jej zakończeniu możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą, który ma dokończyć projekt dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 18,7 km Moczydło (granica woj. świętokrzyskiego i małopolskiego) - węzeł Miechów (z węzłem).

Wojewoda Małopolski wydał już decyzję zezwalającą na budowę tej drogi ekspresowej z klauzulą natychmiastowej wykonalności. Następnym etapem będzie dokończenie projektu wykonawczego, wybudowanie drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi ekspresowej.

Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło - węzeł Miechów będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe, 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcję przejścia dla zwierząt. Estakada ta powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki. Powstaną też dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów – kierunek na Kielce (kat. II) oraz MOP Małoszów – kierunek na Kraków (kat. II).

Odcinki drogi ekspresowej S7 z Krakowa na północ - mapa

Mapa S7 Kraków - Kielce. Źródło: GDDKIA

Trasa S7 z północy do Krakowa – zaawansowanie prac

Odcinek S7 Moczydło - Miechów jest częścią brakującego, ponad 55-kilometrowego odcinka S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa, który został podzielony na mniejsze odcinki realizacyjne:

Budowa drogi ekspresowej S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa, o łącznej długości 55,6 km, została podzielona na 4 odcinki realizacyjne:

  • Moczydło – Miechów - 18,7 km,
  • Miechów – Szczepanowice - 5 km,
  • Szczepanowice – Widoma - 13,1 km,
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) - 18,3 km.

Droga ekspresowa stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.

Na ponad 13-kilometrowym odcinku S7 Szczepanowice - Widoma prace rozpoczęły się we wrześniu 2019 r. i trwały także bez większych przerw w okresie zimowym. Aktualnie wykonywane są wykopy, nasypy i prace przy wznoszeniu podpór obiektów mostowych. Zaawansowanie prac przy obiektach inżynierskich wynosi 19 proc.

W przypadku ok. 5-kilometrowego odcinka S7 węzeł Miechów (bez węzła) - węzeł Szczepanowice (bez węzła) trwa procedura odwoławcza od decyzji środowiskowej w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Dla odcinka S7 Widoma - Kraków trwa procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej (ZRID) w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim.

Droga ekspresowa S7 powstaje, by usprawnić ruch na kierunku północ - południe. Połączy bezpośrednio Gdańsk, Warszawę i Kraków. Wybudowanie drogi ekspresowej S7 przyczyni się do skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa ruchu na istniejącej drodze. Wpłynie również na zmniejszenie wypadkowości, poprawę warunków życia mieszkańców miejscowości zlokalizowanych w sąsiedztwie istniejącej drogi krajowej nr 7.

Poprzez węzeł Mistrzejowice połączy się z drogą ekspresową S52 (Północną Obwodnicą Krakowa), odciążając Południową Autostradową Obwodnicą Krakowa.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7