S7 z Warszawy nad morze. S7 Napierki – Płońsk w całości dwujezdniowa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-08-17
- Dziś w godzinach popołudniowych udostępnimy do ruchu ostatnie 9 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Pieńki - Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. To oznacza, że kierowcy będą mieli już do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wkrótce otwarcie nowego odcinka S7 z Warszawy
Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Olsztyn. Dwujezdniowa trasa Napierki - Płońsk. Mapa: GDDKIA
Co na budowie Zakopianki DK47 Rdzawka – Nowy Targ. Jakie inwestycje na trasie Kraków - Zakopane
Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizowane w formule „projektuj i buduj”:
- Napierki - Mława (ok. 14 km),
- Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km),
- Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km)
- Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 roku. W ramach inwestycji powstała droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi i infrastrukturą towarzyszącą. Nawierzchnia drogi wykonana jest z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś. W ciągu S7 Napierki – Płońsk wybudowano m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe (obecnie można na nim zawrócić, a pełną funkcjonalność zyska po wybudowaniu drogi wojewódzkiej nr 544), Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo.
Ostatnie 9 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Pieńki - Płońsk. Od 17 sierpnia 2022 r. cała trasa S7 Napierki - Płońsk jest dwujezdniowa. Zdjecia: GDDKIA
Udostępnienie ostatniego fragmentu jezdni trasy S7 nie oznacza zakończenia prac. Na odcinku pomiędzy węzłami Dłużniewo i Płońsk Północ kierowcy będą korzystać już z jezdni w kierunku Warszawy. Zgodnie z zapowiedzią wykonawcy, do 26 sierpnia br. zrobione zostaną docelowe przewiązki w pasie rozdziału i bariery ochronne. Dlatego też kierowcy na razie będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h.
Ponadto na połączeniu obwodnicy Płońska z nowo wybudowaną trasą (węzeł Ciechanów) wyremontowana zostanie istniejąca nawierzchnia. Na jezdni w kierunku Gdańska na długości 600 m oraz 70 m w stronę Warszawy. Na czas remontu jezdni w kierunku Gdańska zamknięta zostanie łącznica z DK50. Objazd będzie się odbywał przez węzeł Płońsk. Wykonane zostanie również nowe oznakowanie poziome. W miejscu realizowanych prac jezdnie będą zawężone do jednego pasa ruchu, a prędkość ograniczona do 60 km/h.
Na pozostałej części trasy S7, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h. - Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br., po zakończeniu prac – informują drogowcy.
Kiedy droga S7 z Krakowa? Różne zaawansowanie prac na każdym z odcinków
Oddanie ostatniego odcinka jezdni S7 Napierki - Płońsk nie oznacza zakończenia wszystkich prac. Nadal są ograniczenia predkości i utrudnienia na niektórych węzłach. Zdjęcia: GDDKIA
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinek Strzegowo - Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki - Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki - Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.