S8 Syców – Walichnowy coraz bliżej
- conadrogach.pl
- 2013-12-16
Jeszcze w weekend przed świętami powinniśmy przejechać nowym odcinkiem S8 w województwie wielkopolskim na trasie Syców - Kępno - Wieruszów – Walichnowy. Będzie to odcinek o łącznej długości około 45 kilometrów.
Na wszystkich trzech odcinkach budowy drogi ekspresowej S8 Syców - Walichnowy (łącznie 45 km) trwają kontrole nadzoru budowlanego na jezdni zasadniczej. Jeszcze w tym tygodniu zakończą się one wydaniem pozwolenia na użytkowanie drogi. Wcześniej takie pozwolenia uzyskano na ponad 40 wiaduktów i mostów. Dzięki temu pierwsze auta będą mogły pojechać nową trasą już w najbliższą sobotę.
Przypomnijmy, inwestycję podzielono na trzy odcinki: Syców – Kępno (15,3 km), Kępno – Wieruszów (16,6 km) i Wieruszów - Walichnowy (13,1 km). Dwa pierwsze odcinki budowała firma Mota Engil. Prace wyniosą odpowiednio 325 oraz 527,5 mln złotych. Budowę trzeciego odcinka Wieruszów – Walichnowy realizowało kosztem 233,5 mln zł konsorcjum z firmą Dragados jako liderem. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,37 mld zł, z czego 500 mln zł wynosi dofinansowanie w ramach Funduszu Spójności.
Budowany odcinek drogi ekspresowej S8 przebiega z zachodu na wschód po północnej stronie istniejącej drogi krajowej nr 8. Inwestycja jest realizowana na terenie dwóch województw: wielkopolskiego oraz łódzkiego.
Inwestycja obejmuje m.in budowę węzłów drogowych, obiektów inżynierskich (tj. mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt, dla pieszych), przepustów (w tym pełniących funkcję przejść dla zwierząt), 2 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP), łączników, dróg dojazdowych do wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych, dróg publicznych i wewnętrznych w celu obsługi przyległego terenu, urządzeń ochrony środowiska, usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą, przygotowanie terenu, przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury technicznej, przebudowę dróg, budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na całym realizowanym odcinku trasa będzie miała przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Przypomnijmy, inwestycję podzielono na trzy odcinki: Syców – Kępno (15,3 km), Kępno – Wieruszów (16,6 km) i Wieruszów - Walichnowy (13,1 km). Dwa pierwsze odcinki budowała firma Mota Engil. Prace wyniosą odpowiednio 325 oraz 527,5 mln złotych. Budowę trzeciego odcinka Wieruszów – Walichnowy realizowało kosztem 233,5 mln zł konsorcjum z firmą Dragados jako liderem. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,37 mld zł, z czego 500 mln zł wynosi dofinansowanie w ramach Funduszu Spójności.
Budowany odcinek drogi ekspresowej S8 przebiega z zachodu na wschód po północnej stronie istniejącej drogi krajowej nr 8. Inwestycja jest realizowana na terenie dwóch województw: wielkopolskiego oraz łódzkiego.
Inwestycja obejmuje m.in budowę węzłów drogowych, obiektów inżynierskich (tj. mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt, dla pieszych), przepustów (w tym pełniących funkcję przejść dla zwierząt), 2 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP), łączników, dróg dojazdowych do wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych, dróg publicznych i wewnętrznych w celu obsługi przyległego terenu, urządzeń ochrony środowiska, usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą, przygotowanie terenu, przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury technicznej, przebudowę dróg, budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na całym realizowanym odcinku trasa będzie miała przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.