Trasa Generalska w Białymstoku
- conadrogach.pl
- Min. Rozwoju Regionalnego
- 2012-10-25
Budowa Trasy Generalskiej rozpoczęła się w grudniu 2009 r. We wrześniu 2011 r oddano do użytku jej pierwszy odcinek, czyli ul. Gen. St. Maczka. Przebudowa ul. Gen. Wł. Andersa i jej przedłużenia do ul. Baranowickiej w kierunku granicy zakończy się w 2013 r. Wówczas zmodernizowana Andersa połączy się z drogą krajową nr 65.
Budowa całości Trasy Generalskiej będzie trwała 5 lat, do 2014 roku, kiedy zakończy się modernizacja ul. Kleeberga. Przedsięwzięcie, na którą składają się cztery projekty, będzie kosztowało ponad 454 mln zł, z czego 331 mln zł będzie pochodziło z Programu Rozwój Polski Wschodniej. Dzięki Programowi Rozwój Polski Wschodniej w Białymstoku powstało też przedłużenie ul. Piastowskiej. Oddane do użytku w lipcu 2012 r., łączy Trasę Kopernikańską z powstającą Trasą Generalską.
Ul. Gen. Kleeberga, ostatnia część trasy
17 października 2012 r. została podpisania ostatnia z czterech umów na Trasę Generalską, umowa o dofinansowanie „Przebudowy ul. Gen. F. Kleeberga w Białymstoku”. Budowa Kleeberga będzie kosztowała 93,7 mln zł, dofinansowanie z Programu Rozwój Polski Wschodniej wyniesie ponad 64 mln zł. – Jesteśmy na etapie wyłaniania wykonawcy tej drogi, trwa procedura przetargowa – mówi Beata Gieleżyńska. – Liczymy, że roboty rozpoczną się w marcu 2013 r., a zakończą jesienią 2014 r.
Projekt „Przebudowa ul. Gen. F. Kleeberga w Białymstoku” przewiduje budowę skrzyżowań dwupoziomowych z estakadami nad ul. H. Kołłątaja i Przędzalnianą oraz nad ul. Narodowych Sił Zbrojnych. Powstanie wiadukt nad torami kolejowymi, a także drogi dojazdowe, ścieżki rowerowe, oświetlenie, sieć wodociągowa i chodniki.