Umowa na budowę S3 zerwana. Ponad 84 mln zł kary dla Salini
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-04-29
- Aktualizacja: 2019-05-01
O tym, że Salini nie dokończy budowy dolnośląskiego odcinka S3-ki informowaliśmy jeszcze kilka tygodni temu. Włosi po przerwie zimowej nie podjęli żadnych działań na placu budowy. Mimo wielokrotnych wezwań do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem prace od stycznia stanęły w miejscu a Włosi domagali się rekompensaty z tytułu wzrostu cen materiałów i robocizny. Ostatecznie GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od kontraktu, na ponad 456 mln zł, zawartego z Salini w grudniu 2014 r. Jednocześnie GDDKiA naliczyła wykonawcy kary umowne w wysokości prawie 84,5 mln zł za przekroczenie czasu na zakończenie robót z winy wykonawcy.
Budowa S3 Polkowice – Lubin utknęła w martwym punkcie. Salini opuściło budowę
Budowa drogi ekspresowej S3 Polkowice - Lubin zawieszona. GDDKIA zerwała umowę z Salini. Zdjęcia: GDDKIA
- Wykonawca prowadził kontrakty niezgodnie z zawartymi umowami, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji kontraktu w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów – poinformowała GDDKIA.
Odcinek drogi S3 od węzła Kaźmierzów koło Polkowic do węzła Lubin Północ, liczący nieco ponad 14 km, miał domknąć ekspresowe połączenie pomiędzy województwami zachodniopomorskim, lubuskim i dolnośląskim. Podobnie jak odcinki prowadzące na południe w kierunku autostrady A4 i dalej do Bolkowa miał być oddany w 2018 roku. Wykonawca pod koniec 2018 r. udostępnił jedynie część jezdni i trzy węzły (Kaźmierzów, Polkowice, Lubin Północ). Z szacunków drogowców wynika, że pozostało jeszcze do wykonania około 25 procent prac. Na oddanie trasy poczekamy niestety co najmniej do 2020 roku. Drogowcy muszą teraz przeprowadzić inwentaryzację wykonanych prac i zlecić budowę innej firmie.