W 2020 r. pojedziemy północnym odcinkiem wschodniej obwodnicy Wrocławia
- conadrogach.pl
- www.wroclaw.pl
- 2017-03-01
Inwestycję realizować będzie Konsorcjum firm: lider - Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. i partner - Strabag Sp. z o.o. Dziesięciokilometrowy odcinek powstanie za 105 mln zł. Prace budowlane ruszą jesienią 2018 roku i potrwają do końca 2020 roku.
- Wybudowane dotychczas fragmenty Obwodnicy - z Siechnic do Łanów (otwarty w 2013 r.) oraz z Siechnic do Żernik Wrocławskich (otwarty w 2014r.) - odciążają południowy wjazd do Wrocławia. Nowo budowany odcinek z Łanów do Długołęki stworzy duże udogodnienie dla kierowców we wschodniej i północnej części Wrocławia, ułatwiając także komunikację w ruchu lokalnym w obrębie miasta – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
Droga rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu, na którym jest już wybudowane rondo. Trasa poprzez dwujezdniowy wiadukt drogowy będzie przekraczać linię kolejową nr 292 - Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasę Swojczycką. Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku z chodnikiem oraz ścieżką rowerową. Nad terenami Natury 2000 i rzeką Widawą planowane jest poprowadzenie mostu o długości ok.180 m. Koniec nowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 w miejscu skrzyżowania z Łącznikiem „Długołęka” Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
- Wschodnia Obwodnica Wrocławia wybudowana w całości stworzy razem z AOW pierścień drogowy wokół stolicy Dolnego Śląska - mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za rozwój dróg na Dolnym Śląsku.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to droga wojewódzka, która poprawi dostępność komunikacyjną południowo-wschodniej części aglomeracji wrocławskiej. W efekcie wpłynie nie tylko na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej i zaktywizuje gospodarczo przyległe do niej tereny, ale znacząco przyczyni się do odciążenia komunikacyjnego stolicy Dolnego Śląska.