W lutym umowa na S7 Kraków - Widoma
- conadrogach.pl
- MIB
- 2018-01-10
Obecnie trwa analiza ofert złożonych przez wykonawców na projekt i budowę odcinka węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Nowa Huta). To tak zwany odcinek III o długości ok. 18,3 km. Oferty w postępowaniu przetargowym złożyło 11 firm, wszystkie zaproponowały 10 lat gwarancji i realizację zamówienia w 34 miesiące.
W poniedziałek, 8 stycznia 2017 r, podpisano umowę z wykonawcą odcinka S7 Szczepanowice – Widoma. Jest to odcinek nr II i stanowić będzie jednocześnie obwodnicę dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.
W sumie cała trasa S7 z Krakowa do granicy z woj. świętokrzyskim będzie miała 55,6-km. Jej realizacje podzielono na trzy odcinki. \Dla pierwszej części, o długości ok. 23,3 km, od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice), w czerwcu 2017 r. została podpisana umowa z wykonawcą na:
- projekt budowlany i uzyskanie decyzji ZRID do 28.08.2018 r. - dla odc. granica województwa – węzeł Miechów;
- uzyskanie decyzji środowiskowej i opracowanie koncepcji programowej do 28.08.2018 r. - dla odc. od w. Miechów do Szczepanowic.
W ramach inwestycji powstanie osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów.
Droga ekspresowa S7 połaczy się Północną Obwodnicą Krakowa w ciągu S52 poprzez węzeł Kraków Mistrzejowice.
- Dodatkowym odciążeniem dla ruchu tranzytowego w Małopolsce będzie Północna Obwodnica Krakowa, dla której pod koniec 2017 r. został ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy robót – dodał minister infrastruktury i budownictwa A. Adamczyk.