W maju pierwsze wiadukty, w grudniu trzypasowa droga S8 Opacz – Paszków
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-04-23
Jak wynika z raportu GDDKiA zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi już ok. 65 proc. Zrealizowane zostało już ok. 80 proc. jezdni głównej, czyli ok. 11,6 kilometrowy odcinek przyszłej drogi S8. Prace związane z budową 3 z 14 wiaduktów drogowych dobiegają końca. Wszystkie wnioski o wydanie pozwoleń na ich użytkowanie zostaną złożone do końca kwietnia. Planowana data oddania ich do użytku to maj tego roku. To obiekty w ciągu ulic Pruszkowskiej, Sokołowskiej i Centralnej. Oddanie wiaduktów do dyspozycji kierowców znacznie usprawni ruch lokalny.
W trakcie realizacji inwestycji zapadła decyzja o budowie drogi ekspresowej S8 z trzema pasami ruchu w obu kierunkach zamiast pierwotnie planowanymi dwoma. Było to spowodowane ponowną analizą prognozowanego ruchu na tym odcinku. Prace związane z budową trzeciego pasa ruchu nie wpłyną na wydłużenie planowanego terminu realizacji kontraktu – mają zakończyć się do grudnia 2015 roku - zapewnia GDDKiA oddział w Warszawie.
Z wizytą na budowie warszawskiej wylotówki na Kraków i Wrocław - budowa drogi ekspresowej S8 Opacz - Paszków i łącznika z DK7
Nowa droga S8 z Warszawy na Kraków i Wrocław będzie miała tzw. nawierzchnię długowieczną – technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej, czyli podbudowa drogi wykonana jest z materiałów sztywnych i półsztywnych - sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna. Nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych, które są bardziej odporne na deformacje w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych. Większa odporność na deformacje warstwy podbudowy przełoży się na większa wytrzymałość warstw wyższych. Warstwa wiążąca zostanie wzbogacona o mieszanki odporne na powstawanie kolein.
Dzięki zastosowaniu nowej technologii na trasie, która będzie przenosić bardzo duży ruch, w przyszłości Skarb Państwa będzie ponosił mniejsze koszty związane z jej eksploatacją. Nie bez znaczenia jest również fakt, że remonty trasy, związane z wymianą poszczególnych warstw drogi będą rzadsze, trwać krócej i co za tym idzie będą mniej uciążliwe dla kierowców - dodają przedstawiciele GDDkiA.