• Facebook - conadrogach
W październiku pierwsze auta pojadą S7 Gdańsk - Elbląg
Nowa ekspresówka na Pomorzu prawie gotowa. Około 40 kilometrowa trasą S7 z Gdańska do Elbląga pojedziemy pod koniec października br. Zdjęcia: GDDKIA

Budowa ponad 40 kilometrowej drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga dobiega końca. Dowiedzieliśmy się, że trasa zostanie udostępniona kierowcom pod koniec października br.

Budowa drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga to długooczekiwana inwestycja przez kierowców. Zadanie podzielono na dwa odcinki od miejscowości Koszwały pod Gdańskiem do Nowego Dworu Gdańskiego i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa pod Elblągiem. Budową pierwszego z nich zajmuje się czeska firma Metrostav, na drugim prace prowadzi Budimex.

Budowa trasy ruszyła w 2015 roku. Na całym odcinku projektowanej drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg zaplanowany jest przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu - pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. W ramach inwestycji powstaje jeden z największych mostów przez Nogat (w Jazowej). Most ma szerokość 16 m oraz 13 przęseł. Łączy dwa brzegi rzeki, stanowiącej granicę województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.

 

Most w Jazowej w ciągu drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg

Most w Jazowej w ciągu drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg. Zdjęcia: GDDKIA

Zakończenie budowy zgodnie z umową przewidziane jest na październik 2018 r. i jak zapewniają drogowcy trasa ma być udostępniona kierowcom zgodnie z terminem. Co prawda, z uwagi na złe warunki pogodowe w 2017 , które wydłużyły prace, podpisano aneks do umowy. Jednak nowy termin zakończenia prac dotyczy nie jezdni głównej, a prac wykończeniowych i związanych z uruchomieniem infrastruktury towarzyszącej drodze. Podsumowując, w pełni gotowa trasa ma być oddana w połowie grudnia, a przejezdna pod koniec października br.

Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg na finiszu. Zdjęcia: GDDKIA

Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg na finiszu

 

Budowa drogi ekspresowej z Trójmiasta do Elbląga w podziale na zadania

Odcinek nr 1 drogi S7 Koszwały – Nowy Dwór Gdański:

  • długość: 20,5 km,
  • 2 węzły drogowe: Cedry Małe, Dworek,
  • 18 obiektów mostowych (w tym dwa duże mosty wiślane),
  • wykonawca: Metrostav AS,
  • wartość robót: 1,64 mld zł.

Odcinek nr 2 drogi S7 Nowy Dwór Gdański - Elbląg:

  • długość: 19,1 km,
  • 2 węzły drogowe: Żuławy Wschód, Elbląg Zachód,
  • 14 obiektów mostowych,
  • wykonawca: Budimex SA,
  • wartość robót: 1,58 mld zł.

Droga ekspresowa S7 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T (Morze Bałtyckie - Morze Adriatyckie, Gdańsk - Warszawa - Katowice). Odcinek drogi ekspresowej S7 jest również fragmentem międzynarodowej drogi E77. S7-ka po zakończeniu budowy będzie najdłuższą drogą ekspresową w Polsce i połączy aglomerację gdańską, warszawką i krakowską.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Piotr
2018-10-25 08:33
na zdjęciu jest most przez Wisłę :)
Mk
2018-10-18 13:54
Te zdjęcie mostu to w kiezmarku A nie w Jazowie!!!@
konrad
2018-10-02 16:06
Enrico - mała poprawka. Odcinek od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego czyli mniej więcej od Mławy(Napierek) do Płońska ma być oddany wiosną 2021. Część z tej trasy w kwietniu a część w maju. Oczywiście trzeba brać pod uwagę 1- 2 miesięczne opóźnienia. Ale i tak na wakacje 2021 cała trasa od Wawy do Trójmiasta będzie dwujezdniowa. Oczywiście nie cała jako ''S'' bo od Płońska do Wawy nie jest za dużo tej ''S'' :)
xyz
2018-09-25 10:26
Pracowałem jako inżynier na budowie jednego z obiektów realizowanych technologią analogiczną jak ta w Kiezmarku. Po zabetonowaniu segmentu, ale przed następnym przesunięciem wózka do kolejnej sekcji, wykonuje się sprężenie wcześniej wprowadzonymi linami, znajdującymi się w rurach aluminiowych wzdłuż mostu. Wprowadzona siła ściskająca umożliwia owe 'trzymanie się' poszczególnych segmentów na etapie realizacji. Pozdrawiam
Tomekol
2018-09-23 18:10
@grand Słyszałem coś o budowie tego mostu w kiezmarku jak na początki lat 1970 i przy ograniczonych możliwościach sprzętowych faktycznie to był pionierski wyczyn. Ale ja chciałem nawiązać jeszcze do budowy nowych mostów w Kiezmarku. podczas ich budowy dużo jezdziłem samochodem i przyglądałem sie ich budowie a raczej technice budowy, łączone były segmenty o konstrukcji żel betonowej, zaciekawił mie sam przekrój łącząnych segmentów ze sobą bo po zazbrojeniu i zalaniu segmętu stosunkowo mało wystawało drutów zbrojeniowych zespajających drógi segment ze sobą (może się mylę) a mimo to olbrzymi ciężar tysięcy ton był przewieszony na jednym filarze i to się wszystko trzymało? czy puźniej te segmenty dodatkowo były jakoś wzmacniane? Może ktoś kto budował lub zna temat, się odniesie,bo to bardzo interesujący temat
grand
2018-09-13 21:58
Gdańszczanin - masz rację. Jednocześnie chcę napisać,że brałem udział w budowie tego ,,starego" mostu w Kiezmarku na początku lat 70 -tych ub. wieku. Budowany był metodą podnoszenia olbrzymimi siłownikami 3 konstrukcji nośnych (dł.ca 300 mb. każda) na filary. Konstrukcje stalowe wykonały stocznie w Gdańsku i Gdyni-potem przetransportowano je barkami przez Bałtyk i Wisłę do Kiezmarku. Budowniczowie z całej Polski i nie tylko, zjechali się by zobaczyć tę nowatorską wtedy operację (w ten sposób przyśpieszono budowę o ok.1-1,5 roku)
gdanszczanin
2018-09-11 23:35
Zdjęcie przedstawia (chyba, raczej, na pewno ;-) nowo budowany most w Kiezmarku (przeprawa przez Wisłę - 2 nitki mostów, a nie przez Nogat w Jazowej), pomiędzy węzłami Cedry Małe - Dworek, a tuż obok z prawej strony stary (dotychczasowy) most w Kiezmarku.
kamil
2018-09-06 00:14
fajna ta mapa, bardzo czytelna
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: