W tym roku przybędzie 21 km drogi ekspresowej S7. Cała trasa najwcześniej w 2024
S7 z Warszawy do Krakowa i dalej na południe. W tym roku na mapie powinno pojawić się ponad 20 km drogi ekspresowej S7. Zdjęcia: GDDKIA

W 2019 roku drogowcy planują oddać do ruchu ponad 21 km drogi ekspresowej S7. Złoży się na to blisko 8 km odcinek od granicy województw do Skarżyska-Kamiennej i fragment Zakopianki na trasie Lubień – Rabka. Całą trasą S7 moglibyśmy przejechać najwcześniej pod koniec 2024 roku, ale tylko przy założeniu, że znajdą się pieniądze na budowę północnego wylotu z Warszawy.

Od 2017 roku kierowcy korzystają z odcinków drogi ekspresowej S7 od obwodnicy Radomia do granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego (około 22 km) oraz od Jędrzejowa do granicy z województwem małopolskim (ok. 20 km). Jesienią ubiegłego roku wjechali na obwodnicę Radomia (blisko 25 km), a przed końcem roku zapewniono przejezdność na ostatnim fragmencie trasy pomiędzy Chęcinami a Jędrzejowem (ok. 21 km, do ukończenia pozostały roboty poza trasą główną).

Droga ekspresowa S7 w woj. świętokrzyskim

Droga ekspresowa S7 w woj. świętokrzyskim. Zdjęcia: GDDKIA

W budowie pozostaje jeszcze krótki odcinek od granicy województw do Skarżyska-Kamiennej. To 7,6 km trasy, której budowę wyceniono na około 260 mln zł. Planowany termin ukończenia odcinka przypada wiosną przyszłego roku. Jednak wykonawca, firma Budimex, deklaruje przełożenie ruchu na nową trasę przed końcem 2019 roku. Słowa poparte są działaniami. W połowie marca zwiększono zaangażowanie robót przy obiektach inżynierskich, a w kwietniu położono pierwszy, próbny odcinek warstwy bitumicznej. Przy dobrej pogodzie przed końcem roku od Grójca do granicy z woj. małopolskim pojedziemy już ok. 190-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej w czasie poniżej dwóch godzin.

Kolejne kilometry na mapie samochodowej Polski powinny pojawić się w tym roku również na południu Polski. Mają to być dwa z trzech odcinków Zakopianki na trasie Lubień – Rabka Zdrój: I odc. Lubień – Naprawa ok. 7,6 km i III odc. Skomielna Biała - Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój – Chabówka ok. 6,1 km. Cała inwestycja S7 Lubien – Rabka Zdrój obejmuje budowę 16,7 km Zakopianki w tym 15,83 km ekspresowej S7.

Pierwszy odcinek realizuje polsko-ukraińskie konsorcjum IDS-BUD i Korporacja ALTIS-HOLDING (wartość umowy ok. 521,5 mln zł). Wykonawcą trzeciego jest Salini Impregilo (długość ok. 6,1 km, wartość ok. 615,1 mln zł). Dużo mówi sie o problemach włoskiego wykonawcy z budową dróg w Polsce, więc i termin oddania odcinka do Rabki Zdrój może po raz kolejny "odjechać w czasie".

Powstaje nowa Zakopianka z tunelem – zdjęcia z budowy S7 Lubień – Rabka Zdrój

 

Budowa Zakopianki - droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka


Do 2021 roku pozostanie w realizacji środkowy odcinek Zakopianki, który mimo, że najkrótszy jest najkosztowniejszy i najbardziej czasochłonny. To tzw odcinek tunelowy bo znaczna jego część przebiega dwukomorowym tunelem pod Małym Luboniem (długość ok. 3 km, z czego tunel ma ok. 2,06 km). Wartość zadania to 968,8 mln zł. Wykonawca włoska firma Astaldi ma zakończyć prace w 2021 r.

 

Droga ekspresowa S7 Gdańsk – Warszawa – Kielce – Kraków – Rabka Zdrój, będzie jedną z najważniejszych dróg w Polsce, gdyż prowadzi ruch w centralnej części kraju w kierunku północ - południe. Duża część drogi S7 pozostaje nadal w budowie lub prowadzone są przygotowania do jej realizacji – to odcinki w okolicy Warszawy (wylot południowy i północny) i w woj. małopolskim od Krakowa do województwa świętokrzyskiego. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w drugiej połowie 2024 roku. Tym samym przejechalibyśmy wtedy drogą ekspresową i autostradą (z wyjątkiem dwujezdniowego odcinka od Krakowa do Myślenic) z Gdańska przez Warszawę, Kielce, Kraków i dalej na południe.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Samolub
2019-04-17 17:10
Może warto byłoby wkońcu opracować ten przebieg S7 z Rabki do granicy słowackiej bo zanim wszystkie pozwolenia będą minie 3-4 lata, a droga się buduje kolejne 2-3 lata...
Kierowca
2019-04-13 09:39
Dużo jeżdżę i mam swoje zdanie na temat ważności i znaczenia dróg. Denerwują mnie zawsze spory nt. która droga jest ważniejsza i powinna być budowana w pierwszej kolejności. Efektem jest to, że w jednych rejonach jest po kilka nowych dróg a w innych są wciąż białe plamy. Ludzie w tych rejonach skazywani są na wydłużaną wegetację (pomorze, mazury, podlasie..). I nie dociera do tępych głów fakt, że po wybudowaniu drogi dochodzi w nich do przyspieszonego rozwoju np. w lubuskiem przy S3. Z kolei przeszkodą do racjonalnego wytyczania przebiegu drogi są organizacje pseudo ekologiczne. W efekcie nie można wytyczyć drogi w rejonach nie zamieszkałych bo są protesty (zawsze ten sam powód: zagrożona roślina, zwierzę) Wpycha się więc ich przebieg w rejony gęsto zurbanizowane (wylot S7 z Warszawy). I z tego powodu wciąż są powielane te same błędy i niedorzeczności.
Lider
2019-04-13 00:54
Jak tak wazna droga tranzytowa polnoc poludnie konczy sie w "polu" a dokladniej w Rabce Zdroj i nie jest planowana do granicy
drogomaniak
2019-04-12 23:29
Całkowicie zgadzam się z opinią antybezmyślnika w kwestii północnego wylotu s7 z Warszawy. Jednocześnie dziękuję J.W. za info w sprawie południowego wylotu z Krakowa i zgadzam się z jego opinią, że fakt nieobecności tego odcinka na oficjalnej mapie gddkia, gdy są na niej nawet drogi, które najprawdopodobniej nie powstaną nigdy, a jeśli powstaną to nie w najbliższym dziesięcioleciu np S10, S16 czy S74. bardzo, ale to bardzo źle wróży realizacji tego tak ważnego odcinka
antybezmyslnik
2019-04-12 19:55
W wyniku tej inwestycji S7 zmieni swój przebieg w ok. Myślenic. (tak jak to wyżej opisał J.Wr). Ale dalej ,,Zakopianka":od Chabówki do Zakopanego musi być zbudowana-jako 2-jezdniowa DK47- a z tym może być duży problem. Mnie denerwuje też, że S7 nie będzie teraz budowana od Rabki Zdroju (w. Zabornia) do Chyżnego - ważnego tranzytowego przejścia granicznego ze Słowacją i dalej na południe Europy. Odrębną, ale absurdalną kwestią jest budowa wylotu S7 w kierunku Gdańska w samej Warszawie, przez środek wielkich dzielnic Bemowa i Bielan. Decydenci, pseudoprojektanci i pseudourbaniści swoimi absurdalnymi decyzjami spowodują ARMAGEDON na tym odcinku, po włączeniu S7 do istniejącej S8, gdzie już dzisiaj są horrendalne KORKI (co najmniej godzina czekania na 5 km dojeździe do Mostu Grota-Roweckiego (którym przejeżdża 200 tys.pojazdów dziennie)- info z wczoraj). DOMAGAM się zmiany trasy tego odcinka, na po zachodnich obrzeżach Warszawy i włączeniu S7 do S8 na w.Warszawa Zachód.(a nie w środku Bemowa).
Mini
2019-04-12 16:33
S7 to najważniejsza droga w Polsce obok A1 i A4
Jerzyk_Wroc
2019-04-12 14:24
Co do brakującego odcinka S7 z Krakowa do Myślenic - ma zostać poprowadzony nowym śladem po wschodniej stronie obecnej "Zakopianki". Więcej szczegółów w tym artykule: https://gazetakrakowska.pl/w-przyszlosci-ekspresowa-zakopianka-bedzie-rozpoczynac-sie-pod-wieliczka/ar/c3-14021735. W necie można też znaleźć plany (koncepcje i warianty) nowej S7 od węzła Bieżanów do Myślenic. Niestety brak do tej pory DŚU nie wróży zbyt dobrze szybkiej realizacji tego odcinka...
drogomaniak
2019-04-12 13:31
Do Autora Pana Michała Zawadzkiego, napisał Pan powyżej "z wyjątkiem dwujezdniowego odcinka od Krakowa do Myślenic" Wdzięczny będę za jakąkolwiek informację co z tym odcinkiem DK nr 7, który z niewiadomego powodu w planach GDDKiA ma pozostać jedynie dwujezdniową drogą główną i nie planuje się jego dostosowania do parametrów drogi ekspresowej

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: