Warszawa: Prace na Mokotowie i Żoliborzu, obwodnica Targówka gotowa we wrześniu
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl, UM Warszawa
- 2019-07-11
Prace na Mokotowie i Żoliborzu
Dzielnica Mokotów buduje przedłużenie ul. J.P. Woronicza. Po zakończeniu prac tą drogą będzie można dojechać do ul. Żwirki i Wigury (droga wojewódzka 634). Na skrzyżowaniach z ulicami Etiudy Rewolucyjnej i Wyględowską będą ronda, a po północnej stronie jezdni chodnik i droga dla rowerów.
Na czas budowy ronda u zbiegu ulic J.P. Woronicza i Etiudy Rewolucyjnej, od środy, 10 lipca do końca wakacji, skrzyżowanie tych ulic będzie wyłączone z ruchu. Zamknięte skrzyżowanie będzie można objechać jadąc ulicami Racławicką – Wołoską – J.P. Woronicza. Utrzymany będzie dojazd od ul. J.P. Woronicza do drogi wewnętrznej prowadzącej do budynku nr 33.
Na ul. Potockiej na Żoliborzu pracują natomiast wodociągowcy. W związku z robotami, do połowy sierpnia, nie będzie można przejechać przez skrzyżowanie z ul. Drohicką.
Objazd zamkniętego fragmentu ul. Potockiej zostały poprowadzone ulicami: A. Mickiewicza – Z. Krasińskiego – Gwiaździsta lub Gwiaździsta – Podleśna – Klaudyny – A. Mickiewicza. Autobusy linii 121 jadą ul. Gwiaździstą i zawracają na rondzie przy ul. Potockiej, kończąc trasę przy przystanku Barszczewska. W soboty i święta uruchomione są dodatkowe kursy na trasie skróconej: Metro Marymont – Włościańska – J. Słowackiego – Gdańska – M. Hłaski – Rudzka – Klaudyny – Podleśna – Gwiaździsta. Autobusy linii 122 kursują objazdem ulicami: A. Mickiewicza – Klaudyny – Podleśna.
Obwodnica warszawskiego Targówka w nowej odsłonie
Projekt przebudowy „obwodnicy” Targówka, czyli ciągu ulic Gorzykowskiej, Handlowej i Ossowskiego, to wspólna inicjatywa Zarządu Dróg Miejskich oraz dzielnicy Targówek, w którą zaangażowali się również mieszkańcy i radni dzielnicy.
Dotychczas w ramach inwestycji przebudowano m.in. skrzyżowanie ulic Ossowskiego i Gościeradowskiej oraz zjazd przy posesji Ossowskiego 9. Wybudowano także zatokę autobusową przy ul. Handlowej na wysokości ulicy Lusińskiej oraz miejsca postojowe przy ulicy Ossowskiego w pobliżu stacji drugiej linii metra.
Obecnie wykonawca zakończył prace przy budowie ronda u zbiegu Gorzykowskiej, Myszkowskiej i Handlowej. Został otwarty fragment ul. Myszkowskiej pomiędzy ul. Gorzykowską a Hodowlaną. Uruchomienie ronda pozwoli skierować komunikację miejską na inne objazdy i tym samym wykonawca będzie mógł rozpocząć intensywne prace w trudno dostępnych do tej pory obszarach. Autobusy linii 156, 160, 212, 517 i nocnej N02 pojadą ulicami: Myszkowską – Barkocińską – M. Ossowskiego – Kołową – św. Wincentego i dalej swoimi trasami. Autobusy linii 256 będą kursowały ulicami: Gorzykowską – Handlową – Kołową – św. Wincentego. Równocześnie wykonawca robót zmieni organizację na skrzyżowaniu ulic M. Ossowskiego, Witebskiej i Prałatowskiej. Zamknięty zostanie wlot tej ostatniej. Na tym skrzyżowaniu również powstanie rondo.
Przebudowana obwodnica Targówka wprowadzi nową jakość. Na jezdniach wyznaczone zostaną po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, zaś pozostała przestrzeń wykorzystana będzie do uporządkowania parkowanie. W ten sposób wyznaczonych zostanie około 140 miejsc postojowych.
Istniejące skrzyżowania ul. Handlowej z ul. Gorzykowską, ul. Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Wyznaczone zostaną także nowe przejścia dla pieszych przez ul. Handlową (między ul. Lusińską a ul. Kołową, przy ul. Lusińskiej, ul. Mokrej i ul. Szczepanika) i przez ul. Myszkowską (przy ul. Hodowlanej). Wszystkie przejścia będą wyposażone w azyle.
Wyremontowane zostaną również chodniki. Na całym ciągu powstaną wydzielone drogi dla rowerów o długości ponad 3 km a także pierwsza po prawej stronie Wisły ścieżka biegowa o nawierzchni nieutwardzonej. Przy drogach ustawionych zostanie również kilkanaście nowych ławek i kilkadziesiąt stojaków na rowery. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami, pojawi się zieleń miejska.
Wszystkie prace zakończą się we wrześniu. Zmiana terminu zakończenia inwestycji wynika m.in. z przedłużających się uzgodnień z gestorami sieci podziemnych, a także konieczności przeprowadzenia badań archeologicznych.