• Facebook - conadrogach
Za rok poznamy warianty obwodnicy Tarnowskich Gór i S11 w woj. śląskim
Droga ekspresowa S11 w woj. śląskim będzie obejmować realizację dwóch odcinków: obwodnicy Tarnowskich Gór i odc. od granicy woj. opolskiego do Tarnowskich Gór. Ruszyło opracowanie koncepcji nowej trasy. Zdjęcia:GDDKIA

14 miesięcy zajmie opracowanie dokumentacji Studium Techniczno- Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S11 w woj. śląskim. Później możliwe będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy prac w formule projektuj i buduj. Nowe odcinki S11 od granicy z woj. opolskim do Tarnowskich Gór wraz z obwodnicą powstaną najwcześniej w 2026 roku.

Drogowcy podpisali umowę na „STEŚ” dla odcinków drogi ekspresowej S11 w województwie śląskim. Dokumentacja zostanie wykonana w 14 miesięcy, przez Complex Projekt Sp. z o.o. Biuro Projektowo - Konsultingowe z Katowic, za prawie 2,8 mln zł.

- W ramach opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do decyzji środowiskowej zostanie opracowanych kilka wariantów trasy i każdy z nich zostanie szczegółowo przeanalizowany pod kątem aspektów technicznych, społecznych, ekonomicznych i środowiskowych. Natomiast w oparciu o przeprowadzoną analizę wielokryterialną we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zostanie wskazany jeden wariant realizacyjny – wyjaśniają przedstawiciele katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Orientacyjna długość drogi S11 na terenie województwa śląskiego wynosi około 61 km. To długość szacunkowa, bo to jak ostatecznie pobiegnie droga i ile będzie liczyć kilometrów wyniknie z wybranego wariantu. - Przyjęto założenie, że na całej długości w granicach woj. śląskiego droga ekspresowa S11 będzie biegła po nowym śladzie, jednakże nie wyklucza się odcinkowego przebiegu drogi po istniejącej drodze krajowej nr 11 – dodają drogowcy.

Zadanie obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S11:

  • Odcinek I: obwodnica Tarnowskich Gór
  • Odcinek II: granica województwa śląskiego/opolskiego do obwodnicy Tarnowskich Gór

 

Przybliżony przebieg obwodnicy Tarnowskich Gór w ciągu drogi S11

Przybliżony przebieg obwodnicy Tarnowskich Gór w ciągu drogi S11. Mapa: GDDKIA

 

Odcinek I jako obwodnica Tarnowskich Gór ma mieć w całości nowy przebieg. Powinien rozpoczynać się w miejscu styku pomiędzy odcinkami, tj. pomiędzy miejscowościami: Tworóg i Lubliniec. Przebieg odcinka będzie zbliżony do granic miasta Tarnowskie Góry w taki sposób, aby funkcjonował jako obwodnica. Natomiast zakończenie odcinka należy przewidzieć na węźle „Piekary” autostrady A1. Orientacyjna długość tego odcinka wynosi około 25 km.

 

Przybliżony przebieg drogi ekspresowej S11 w woj śląskim

Przybliżony przebieg drogi ekspresowej S11 w woj śląskim. Mapa: GDDKIA

Odcinek II drogi ekspresowej S11 rozpoczynał się będzie w miejscu zakończenia przebiegu drogi S11 na terenie województwa opolskiego (na granicy województw: opolskiego i śląskiego). Odcinek ma stanowić jednolitą i spójną kontynuację przebiegu S11. Wymaga się, by był on – podobnie jak odcinek I – prowadzony w każdym z wariantów w nowym śladzie. Przebieg powinien być zbliżony do obecnie eksploatowanej drogi krajowej nr 11. Orientacyjna tego długość odcinka wynosi około 36,1 km.

 

Realizacja obu odcinków planowana jest w formule „Projektuj i Buduj” na lata 2023-2026. Szacuje się, że inwestycja pochłonie około 3 mld zł.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2018-10-12 15:50
@Warszawiaktyzjebie: Słuchaj ćwierćinteligentny menelu: z takimi jak ty prymitywami w ogóle nie dyskutuję; ty sobie możesz dyskutować co najwyżej ze szczurami i innymi insektami w twoim przydomowym wychodku i popijać przy tym od czasu do czasu prosto z flaszki łyczek denaturatu.
ox
2018-10-12 10:39
Oszołomy przesuwające S11 z węzła w Pyrzowicach zafundują ciągłość tej trasy z S1 na miarę ciągłości S8 pod Łodzią i wszystkie tego konsekwencje. Droga klasy S mają za zadanie omijać i wyprowadzać ruch tranzytowy z centrum aglomeracji a nie wprowadzać go tam.
kierowca
2018-10-12 09:51
Moim zdaniem tez S11 powinna łączyć się w Pyrzowicach a z Tarnowskich Gór do Śląska na spokojnie zrobić dwupasmową DK11. A dlaczego? Jak ktoś z pomorza będzie jechał w góry to trasą S1 do A4 jest się szybciej i bezpieczniej dostać niż A1 i A4 przez cały GOP. A nowa dwupasmówka zdjęła by z S-ki cały ruch lokalny i nie było by takiego tłoku. GDDKiA nie myśli. Wszystkie te mijające się S-ki (nie w prostym przebiegu, generują krótkie zakorkowane odcinki bo nagle dwie trasy szybkiego ruchu korzystają z krótkiego odcinka w tym samym przebiegu i są dwa zakorkowane węzły (np. S8/A1, S5/A2 (tu S5 Poznań-Wrocław powinna być S11), S19/A4, S5/S7/S51), zamiast się wyłącznie krzyżować jednym węzłem. Ale nikt nie myśli o ergonomii i ekonomii.
Warszawiaktyzjebie
2018-10-11 22:07
Warszawiak dlatego na wezle ze to ma byc droga do centrum slaska czyt. KATOWIC a nie do wsi ozarowice czy tam pyrzowice ty pierdolcu takich jak Ty to bym dupe na tarke i potem cytryną tryskal i zebys sie chuju w trumnie zesrał
warszawiak
2018-10-11 14:16
Literówka: Powinno być oczywiście: "Za dużo by to zajęło czasu i pisania".
warszawiak
2018-10-11 14:13
Cytuję: " Natomiast zakończenie odcinka należy przewidzieć na węźle „Piekary” autostrady A1." Koniec cytatu. Dlaczego na węźle "Piekary"? Droga S11 powinna bezpośrednio być połączona (być kontynuacją) istniejącej drogi S1 na istniejącym węźle "Pyrzowice" autostrady A1. W ogóle kiedyś ktoś napisał bardzo słuszną uwagę, że cała obecna S1 do Zwardonia powinna być przemianowana na S11, która docelowo powinna prowadzić od granicy w Zwardoniu do Koszalina. Ale ja nigdy nie zajmowałem się zupełnie bezsensowną nieraz numeracją dróg. Za dużo by tojęło to czasu i pisania. Dla mnie niech nazwą sobie jakąś drogę nawet S094567KI2D lub podobnie, najważniejsze, by powstała, a żeby sprawdzić, jak najlepiej jechać, to patrzę zawsze na mapy, a nie na oznaczenia dróg, czy na drogowskazy.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: