1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Drążenie tunelu pod Martwą Wisłą zakończone

Drążenie tunelu pod Martwą Wisłą zakończone

  1. conadrogach.pl
  2. MiR
  3. 2014-06-11
Drążenie tunelu pod Martwą Wisłą zakończone
Zakończył się najważniejszy etap budowy Trasy Słowackiego w Gdańsku, która połączy Port Lotniczy z Portem Morskim. Maszyna drążąca "Damroka" zakończyła wiercenie tunelu pod Martwą Wisłą. Inwestycja otrzymała ponad 1,15 mld zł dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko. Trasa Słowackiego łączy port z drogą ekspresową S6 stanowiącą obwodnicę Trójmiasta.
– Tunel pod Martwą Wisłą jest pierwszym w Polsce tego typu obiektem, wykonanym metodą TBM (Tunnel Boring Machine) w skomplikowanych warunkach gruntowo-wodnych – powiedziała na uroczystości oficjalnego zakończenia wiercenia II nitki tunelu wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska. Odbyła się ona 9 czerwca 2014 r.

Realizacja inwestycji ma duże znaczenie dla poprawy komunikacji w Gdańsku. Celem budowy Trasy Słowackiego jest przede wszystkim  usprawnienie połączenia Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk. Trasa o łącznej długości ok. 10 km składa się z czterech zadań inwestycyjnych. Budowa tunelu to ostatnia, czwarta część projektu.

Projekt budowa Trasy Słowackiego otrzymał dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość inwestycji to 1,42 mld zł, z czego dotacja z Unii wyniesie 1,15 mld zł. Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln zł.

Podpisano również umowę o dofinansowanie ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko, przedsięwzięcia pn. "Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej – etap IIIB". W ramach projektu powstanie nowa linia tramwajowa, łącząca Śródmieście Gdańska z dzielnicą Piecki-Migowo. Do jej obsługi zostanie zakupionych 5 niskopodłogowych, dwukierunkowych, nowoczesnych tramwajów. Na węzeł tramwajowo-autobusowy zostanie przebudowana także pętla Siedlce. Projekt jest elementem wieloletniego programu, który ma zwiększyć udział transportu szynowego w miejskim transporcie zbiorowym. Z efektów realizacji pierwszego etapu mieszkańcy korzystają już od 2012 r. Powstała linia tramwajowa Chełm-Nowa Łódzka, kupiono 35 sztuk taboru tramwajowego, przebudowano zajezdnię „Wrzeszcz” i torowisko w ul. Hallera.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S6 Jak dojadę - Gdańsk