Droga ekspresowa S7 Lubień – Rabka - taka będzie nowa Zakopianka
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-04-27

zdjęcia


Wizualizacja drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka popularnie zwanej Zakopianką. Zdjęcia: GDDKiA


19 grudnia 2014 r. GDDKiA Oddział w Krakowie ogłosił trzy przetargi na budowę drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrojem (popularną Zakopianką): odcinek S7 Lubień-Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała – Chabówka . Tym samym faktem stała się realizacja oczekiwanej przez wielu kierowców podróżujących „Zakopianką” perspektywa bezpieczniejszego i sprawniejszego podróżowania pod Tatry i na południe Europy, komfortową drogą. Zdjęcia: GDDKiA


Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-Y : Lubień i Krzeczów i 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim. Zdjęcia: GDDKiA


Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe Skomielna Biała i Zabornia, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle Skomielna. Zdjęcia: GDDKiA


Koszt budowy całego odcinka S7 Lubień - Rabka szacowany jest na około 3,5 mld zł. Najwięcej bo około 1,3 mld zł, pochłonie budowa dwukomorowego tunelu drogowego na odcinku S7 Naprawa – Skomielna Biała. Zdjęcia: GDDKiA


Inwestycja dla S7 Lubień - Rabka podzielona została na trzy odcinki. Osobno powstawać będą odcinki drogowe i dwukomorowy tunel. Budowa Zakopianki w tunelu przewidziana jest na 5 lat. Odcinki drogowe powstaną szybciej. Zdjęcia: GDDKiA


Wyjątkowość trasy S7 na odcinku Lubień – Rabka podyktowana została przez przyrodę. Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych aż 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Zdjęcia: GDDKiA


Dwukomorowy tunel w ciągu drogi ekspresowej S7 będzie miał długość 2,058 km. Będzie biegł pod Małym Luboniem. Zdjęcia GDDKiA


Dwukomorowy tunel w ciągu S7 z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą z wyposażeniem drążony będzie w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry będzie 107 m. Zdjęcia: GDDKiA


Ponad 2 km pod ziemią, prawie 6 km nad powierzchnią terenu, po estakadach, wiaduktach i mostach. Tak przebiegać będzie droga ekspresowa S7 Lubień – Rabka. Oprócz ok. 16 km trasy głównej, powstanie 25 km nowych dróg dojazdowych. Zdjęcia: GDDKiA


Oprócz tunelu w ciągu S7 Lubień - Rabka zaprojektowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, pozostałe to wiadukty i łącznice. Dwa węzły drogowe: Skomielna i Zabornia, trzy MOP-Y ( miejsca obsługi podróżnych ) w : Lubniu, Krzeczowie i Zbójeckiej Górze, 25 km dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny. Zdjęcia: GDDKiA


Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe Skomielna Biała i Zabornia, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle Skomielna. Zdjęcia: GDDKiA


Budowa drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka Zdrój przewidziana jest do realizacji w latach 2014 - 2017. Zdjęcia: GDDKiA