Obwodnica Kostrzyna nad Odrą
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-03-19
Podstawowym celem budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście i pochodzi z dróg krajowych nr 31 i 23. Obwodnica pozwoli na rozładowanie ruchu w kierunku północnym i zachodnim, dostęp i obsługę strefy ekonomicznej oraz dostęp do przejścia granicznego z Niemcami. Równolegle trwa procedura zmierzająca do realizacji budowy nowego mostu granicznego na Odrze z Republiką Federalną Niemiec, na drodze krajowej nr 22, w ramach zadania komplementarnego.
Parametry techniczne obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31:
- klasa drogi: GP
- liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
- szerokość pasa ruchu: 3,5m
- szerokość pasa awaryjnego:
- szerokość poboczy: obustronne po 0,5m
- obciążenie: 115 Kn/oś