1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Kostrzyna nad Odrą na etapie decyzji środowiskowej

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą na etapie decyzji środowiskowej

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-02-02
Obwodnica Kostrzyna nad Odrą na etapie decyzji środowiskowej
Wybrany do DŚU wariant przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31. Mapa: GDDKIA
Ponad 9 kilometrów długości będzie liczyć obwodnica Kostrzyna nad Odrą, jeśli powstanie w wariancie rekomendowanym do decyzji środowiskowej. Obwodnica będzie częścią drogi krajowej nr 31.To jedna z nowych obwodnic jakie mają powstać do 2030 roku w województwie lubuskim.

W październiku 2018 r. została podpisana umowa z firmą Multiconsult Polska Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji technicznej pn. „Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. Kamieniem milowym dla inwestycji będzie uzyskanie decyzji środowiskowej.

Lubuskie: W projektowaniu nowe obwodnice na DK22 i DK24

Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej został złożony w listopadzie 2020 roku. We wniosku jako wariant rekomendowany GDDKIA wskazała wariant W1 o długości 9,18 km To najdłuższy i najdroższy wariant spośród trzech analizowanych.

Analizowane warianty przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu Dk31Analizowane warianty przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31 (wybrany - zielony). Mapa: GDDKIA

Wybrany wariant (na mapie zaznaczony kolorem zielonym) omija miasto od północy i zachodu oraz zapewnia dobre połączenie ze specjalnymi strefami przemysłowymi. Początek projektowanej obwodnicy ze skrzyżowaniem typu rondo na wysokości fortu Sarbinowo, koniec na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 22 i 31. W ciągu trasy powstanie most na Warcie, sześć wiaduktów i przepusty dla zwierząt.

Nowa autostrada A18 - prace na wszystkich odcinkach Olszyna - Golnice

Zakończenie prac projektowych i przekazanie dokumentacji GDDKIA planowane jest na III kw. 2021 roku. To wraz z uzyskaniem decyzji pozwoli ostatecznie zatwierdzić przebieg obwodnicy i kontynuować prace projektowe związane z przygotowaniem i realizacją inwestycji. Szacowany czas na przetargi i dalsze prace projektowe to ponad cztery lata. Według harmonogramu budowa obwodnicy Kostrzyna nad Odrą będzie realizowana w latach 2025-2027.

Sześć nowych obwodnic w lubuskim z Programu 100 Obwodnic

Obwodnica ma za zadanie wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w Kostrzynie nad Odrą i pochodzi z dróg krajowych nr 31 i 23. Obwodnica pozwoli na rozładowanie ruchu w kierunku północnym i zachodnim, dostęp i obsługę strefy ekonomicznej oraz dostęp do przejścia granicznego z Niemcami. Przypominamy, że równolegle trwa procedura zmierzająca do realizacji budowy nowego mostu granicznego na Odrze z Republiką Federalną Niemiec, na drodze krajowej nr 22, w ramach zadania komplementarnego.

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 31 Jak dojadę - Kostrzyn nad Odrą